آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

سفر رهبران جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی به بروکسل

پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات» جمهوری آذربایجان از سفر رهبران جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی به بروکسل و برگزاری همایش «همکاری آرتساخ (قره باغ کوهستانی) و اتحادیه اروپا» در بروکسل خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات»، باکو ساآکیان، رهبر جدایی طلبان قره باغ در بروکسل با «آرام اول» ، سراسقف کلیسای ارمنی بروکسل دیدار کرد و در این دیدار ، در باره روابط جدایی طلبان قره باغ و کلیسای ارمنی گفتگو و بر ضرورت اجرای طرح های مختلف برای توسعه قره باغ تاکید شد.
ماسیس مایلیان، وزیر امور خارجه جمهوری خودخوانده قره باغ که به همراه رییس جمهوری خوانده قره باغ به بروکسل سفر کرده است ، در همایش «همکاری آرتساخ و اتحادیه اروپا» سخنرانی کرد.
«توبن ملیکیان»، آمبودسمان ( مدعی العموم در امور حقوق بشر) قره باغ کوهستانی نیز با سخنرانی در این همایش، جمهوری آذربایجان را به نقض حقوق بشر علیه ارامنه متهم کرد.
روزنامه ینی مساوات در تحلیل سفر مقامات جدایی طلبان قره باغ به اروپا نوشت : « هدف سفرهای گروهی نمایندگان تجزیه طلبان قره باغ به اروپا و دادن تریبون برای آنها در اروپا، ضربه زدن به روابط جمهوری آذربایجان با اتحادیه اروپاست. دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرده است در ماه آینده در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل حضور خواهد داشت. کسانی که نمایندگان تجزیه طلبان قره باغ را در بروکسل گردهم می آورند، در نظر دارند درپی بروز سردی در روابط جمهوری آذربایجان با شورای اروپا، روابط باکو – بروکسل ( اتحادیه اروپا) را نیز به وخامت بکشانند. بی تردید باکو علیه سفر جدایی طلبان قره باغ به بروکسل موضع گیری خواهد کرد. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا