آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

جلسه رسیدگی به اتهامات «هماهنگ کننده جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان در دادگاه تجدیدنظر باکو برگزار شد

احسن نوری زاده، هماهنگ کننده «جنبش اتحاد مسلمانان » جمهوری آذربایجان در جلسه دادگاه رسیدگی کننده به پرونده اش با تاکید بر ساختگی بودن اتهام در اختیار داشتن مواد مخدر گفت : « نیروهای پلیس پس از دستگیری، در جیبم مواد مخدر قرار دادند و همان را به عنوان به اصطلاح «مدرک جرم» کشف کردند.»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از راکورس تی وی، جلسه رسیدگی به پرونده احسن نوری زاده ، هماهنگ کننده «جنبش اتحاد مسلمانان» ، در دادگاه تجدیدنظر باکو برگزار شد و این دادگاه ، شکایت احسن نوری زاده از حکم دادگاه منطقه نریمان اف درباره بازداشت قطعی وی را رد کرد.
یالچین ایمان اف، وکیل مدافع احسن نوری زاده گفت : « اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته ، احسن نوری زاده را در ۱۹ ژانویه و ۲۴ همین ماه نیز ربوده و سپس اعلام کرده که وی به علت جرایم انضباطی بازداشت شده است. »
وکیل با ارایه نسخه ای از احکام دادگاه در هر دو مورد قبلی بازداشت احسن نوری زاده که در هر دو حکم بر فحش دادن احسن نوری زاده در مکالمه تلفنی و اتهام زدن به «اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته» بخاطر زندانی کردن طالع باقرزاده (رهبر جنبش اتحاد مسلمانان ) و محسن صمدوف ( رهبر حزب اسلام) ، گفت : « جملات نوشته شده در هر دوی این حکم ها ، دلیلی کافی است که نشان می دهد علت اصلی دستگیری احسن نوری زاده چیست.»
احسن نوری زاده نیز گفت : « مواد مخدری که پلیس ادعا می کند آن را کشف کرده است، هیچ ربطی به من ندارد. پس از اینکه به دستهایم دستبند زدند، پلیس در جیبم مواد مخدر گذاشت. من در روز ۶ اکتبر برای حضور در جلسه دادگاه رسیدگی به «پرونده نارداران ۳» به دادگاه جرایم سنگین باکو می رفتم. در نبش خیابان «صمد وورغون» جیپی JEEP سیاه رنگ ، تاکسی را که من بر آن سوار بودم، متوقف کرد و چهار نفر لباس شخصی مرا از تاکسی خارج و سوار ماشین خود کردند. هم به نواحی مختلف بدنم ، مشت می زدند و هم فحش می دادند. می گفتند: خسته مان کرده ای، هرقدر به تو هشدار می دهیم، از این کار دست برنمی داری! آنها با کتک مرا به حیاط اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته بردند. در آنجا به دستهایم دستبند زدند و به اتاقی در طبقه اول بردند که معلوم بود اتاق کار رییس یکی از واحدهای این سازمان است. در همان زمان، فردی که خودش را رییس آنجا معرفی می کرد، دستش را به جیبم برد و گفت : « ببینید در جبیش، چه چیزی وجود دارد؟» در همان زمان ، دو نفر را به عنوان شاهد آوردند و با حضور آنها به اصطلاح مرا تفتیش بدنی کردند و از همان جیب راستم که رییس دستش را در آن کرده بود، سه بسته مواد مخدر درآوردند و همان را صورت جلسه کردند. سپس مرا کتک زدند و گفتند که تو بدون توجه به هشدارهای مکرر ما، از طالع باقرزاده حمایت و در تظاهرات شرکت کردی و به دادن فراخوان در مخالفت با دولت ادامه دادی. »
احسن نوری زاده افزود : « گفتند تو دو راه داری؛ یا در توضیح درباره این مواد مخدر باید بنویسی که بطور اتفاقی از خیابان آن را پیدا کرده ام و باید می بردم و به پلیس تحویل می دادم! ، یا اینکه بنویسی با آنکه این مواد مخدر در جیبم بود، به من تعلق ندارد! من نیز در نتیجه کتک ها و شکنجه ها مجبور شدم که بگویم با آنکه این مواد مخدر در جیبم بود، به من تعلق ندارد. حال آنکه، همان زمان در حالی دستهایم را با دستبند بسته بودند، آن را در جیبم قرار دادند.»
احسن نوری زاده که در روز ششم اکتبر دستگیر شده و در دهم اکتبر حکم بازداشت قطعی او به اتهام در اختیار داشتن مواد مخدر صادر شده است. هم اکنون احسن نوری زاده در بازداشتگاه شماره ۱ اداره بازجویی های باکو در منطقه «کردخانه» زندانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا