اخبارچچنعمومی

استقبال از کودکان داعشی در چچن/تصاویر

پنج کودک که والدین داعشی‌شان آنها را با خود به عراق برده بودند، روز جمعه با یک فروند هواپیما به گروزنی پایتخت چچن بازگردانده شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، یک نماینده پارلمان، نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه و نماینده رئیس جمهور چچن در این پرواز، کودکان مذکور را همراهی می کردند.

رمضان قدیروف رییس جمهور چچن پیشتر از موفقیت تلاش‌ها برای بازگرداندن این پنج کودک خبر داده بود.

موضوع کودکان داعشی به آخرین مرحله آزادسازی موصل بازمی‌گردد که رسانه های عراقی از یافته شدن چند کودک روس در یک مهد کودک خبر دادند و از آنها به عنوان کوچکترین قربانیان داعش یاد کردند.

مقامات روسیه، تلاش گسترده‌ای را برای بازگرداندن این کودکان به کشور و خانواده هایشان به کار گرفتند. همچنین، رییس جمهور چچن در این راستا، ویدئویی از کودکان مذکور را بر روی صفحه‌اش در شبکه اینستاگرام منتشر کرد.

سرانجام، تلاش‌های مذکور، در ۱۰ آگوست جاری به نتیجه رسید و اولین کودک از این افراد به روسیه بازگشت.

گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق از فرزندان و حتی کودکان اعضای خود برای انجام عملیات تروریستی و انتحاری، جنگ و اعدام مردم و شهروندان خارجی استفاده می‌کرد و اردوگاه‌های ویژه آموزش در این زمینه دارد.

براساس اطلاعات انتشار یافته، حدود ۲۰۰۰ روسی در صفوف داعش در عراق و سوریه حضور داشته‌اند که بسیاری از آنان کشته شده‌اند.

تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن

تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن   تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن تصاویر : استقبال از پنج کودک داعشی در چچن

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا