آذربایجاناخبارعمومینارداران

یکی دیگر از فعالان جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان به اتهام ساختگی روانه زندان شد

یکی از فعالان «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان که از چهار روز پیش ناپدید شده بود، به اتهام «در اختیار داشتن مقادیر زیادی مواد مخدر » به زندان فرستاده شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از بخش آذری رادیو آزادی آمریکا، خانم زینب حسین اوا، مادر احسن نوری زاده ، در کنفرانس خبری به همراه یالچین ایمان اف، وکیل مدافع گفت : « پسرم را بخاطر حمایت از طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و حضور در تجمعات اعتراض آمیز سیاسی دستگیر کرده اند و اتهام در اختیار داشتن مواد مخدر بی اساس و دروغ است. »
زینب حسین اوا گفت : « پسرم سه بار طی ماه های اخیر بخاطر فعالیت های سیاسی اش ، ربوده شده است. بار اول در ماه ژانویه ، او را شش روز ربودند و هیچ خبری از او نداشتیم تا اینکه اعلام کردند که ظاهرا بخاطر فحش دادن ، ده روز بازداشت شده است. بار دوم نیز در ماه سپتامبر پسرم را در نزدیکی منزل ربودند و چهار روز از او خبر نداشتیم تا اینکه زنگ زدند و گفتند که به ده روز بازداشت محکوم شده است. این بار نیز از چهار روز پیش ناپدید شده بود. احسن از کودکی در تظاهرات های استقلال جمهوری آذربایجان شرکت می کرد. در جنگ قره باغ شرکت کرده و کلیه هایش آسیب دیده است.جمهوری آذربایجان آزاد مدیون زحمت های فرزندم و امثال اوست. آیا او این کارها را کرده است که اینطور متهم شود؟»
زینب حسین اوا گفت : « او برای امرار معاش خانواده اش و دو دختر خردسالش ، کارگری می کرد. اکنون امرار معاش آنها وابسته به ۱۹۰ منات مستمری ماهانه من است. مگر من برای ادامه عمرم ضمانت دارم که تا آزاد شدن او زنده بمانم و زندگی آنها را تامین کنم؟»
یالچین ایمان اف ، وکیل مدافع نیز گفت : « اتهام وارد شده به احسن نوری زاده ، کاملا بی اساس است و به همین خاطر برای تجدیدنظر درباره حکم بازداشت قطعی او شکایت خواهیم کرد.»
احسن نوری زاده که در جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده دستگیر شدگان در نارداران بطور فعال حضور می یافت، نخستین بار در ۲۴ ژانویه در نزدیکی منزلش دستگیر شده بود که بعدا مشخص شد در بازداشتگاه« اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته » وزارت کشور نگهداری می شود.
در آن زمان، در اطلاع رسمی درباره نگهداری او در بازداشتگاه « اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته » اعلام شده بود که احسن نوری زاده هنگام عبور از مقابل این اداره فحش داده و امر نیروهای پلیس برای تبعیت از نظم را اجرا نکرده است و به همین علت ، به مدت ده شبانه روز بازداشت شده است.
بار دوم، در نوزدهم سپتامبر، نیروهای لباس شخصی، احسن نوری زاده را به هنگام خرید سیگار بازداشت کرده بودند که «اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته » اعلام کرد احسن نوری زاده به هنگام عبور از مقابل این اداره، در مکالمه تلفنی با تلفن همراه، مطالب اهانت آمیز علیه «اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته » بیان کرده و امر نیروهای پلیس برای تبعیت از نظم را اجرا نکرده است و به همین علت ، به مدت ده شبانه روز بازداشت شده است.
احسن نوری زاده در دوم اکتبر از بازداشتگاه اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته آزاد شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا