آذربایجاناخبارعمومی

رییس جمهور آذربایجان:حرکت های تروریستی به نام اسلام بزرگترین بی عدالتی علیه این دین است

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در پیامی به همایش « همبستگی اسلامی در آینه دوستی ترکیه و جمهوری آذربایجان» در استانبول تاکید کرد حرکت های تروریستی نیروهایی که هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و به نام اسلام مرتکب آن می شوند، بزرگترین بی عدالتی علیه اسلام است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، الهام علی اف در این پیام نوشت : « امروز اکثر قربانیان حوادث تروریستی در دنیا نیز مسلمانان هستند. جلوگیری از تبعیض مذهبی که رواج دهنده جنگ و مناقشه ها در جهان اسلام است و جلوگیری از ترور و افراط گرایی دینی و اسلام هراسی که روز به روز در حال تقویت است و ممانعت از قتل عام مسلمانان در کشورهای مختلف ، امروز لازمه دستیابی به توسعه و رفاه جهان اسلام و همبستگی اسلامی است. »
الهام علی اف افزوده است : « در طول تاریخ، نمایندگان ادیان و فرهنگ های مختلف در آذربایجان کهن که در نقطه تلاقی شرق و غرب واقع است، در شرایط صلح و امنیت همزیستی کرده اند. نامگذاری سال ۲۰۱۶ در کشور ما به نام «سال چندفرهنگ گرایی» و سال ۲۰۱۷ به نام «سال همبستگی اسلامی» ، دعوت کل دنیا و بخصوص جهان اسلام به همزیستی و احترام متقابل است.»
علی اف، روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان را زیباترین الگوی همبستگی اسلامی توصیف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا