آذربایجاناخبارعمومی

رییس اداره مسلمانان قفقاز؛جمهوری آذربایجان مخالف همه پرسی در شمال عراق است

الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان گفت.جمهوری آذربایجان مخالف همه پرسی در شمال عراق است
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا ، الله شکور پاشازاده در همایش «همبستگی اسلامی در آینه دوستی ترکیه و جمهوری آذربایجان» در استانبول گفت : « در مبارزه با داعش و سایر سازمان های تروریستی، همبستگی اسلامی نقش مهمی دارد. حوادثی که به موقع از آنها جلوگیری نمی شود، برای وقوع جنایات شدید دیگر زمینه سازی می کنند. اگر نسل کشی که ارامنه در روستای خوجالی جمهوری آذربایجان مرتکب شدند، به درستی ارزیابی می شد، سایر نسل کشی ها علیه مسلمانان روی نمی داد.»
پاشازاده گفت : «جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری که از تجزیه طلبی رنج می برد، به شدت با همه پرسی که در شمال عراق برگزار می شود، مخالف است. »
پاشازاده افزود : « ملت جمهوری آذربایجان و در رأس آن ، الهام علی اف ، رییس جمهوری تلاش سازمان فتح الله گولن برای کودتای نظامی در ترکیه در ۱۵ جولای ۲۰۱۶ را با قاطعیت محکوم کرد.»
مبارز قربانلی ، رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان نیز در این همایش گفت : « ما برای جلوگیری از ترور و افراط گرایی دینی، تفکر «وحدت و همبستگی در دین» را دنبال می کنیم و به ابتکاراتمان در این زمینه در سطح جهانی ادامه خواهیم داد. »
بکیر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه در امور دینی نیز در باره شعار «یک ملت – دو دولت» در توصیف روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان سخن گفت و خطاب به شرکت کنندگان در این همایش افزود : « وظیفه از میدان خارج کردن سازمان های تروریستی نظیر داعش، «فتو» ( سازمان فتح الله گولن) ، بوکوحرام به عهده شماست. باید قرآن و سنت پیامبر و احادیث صحیح را بطور عمیق آموزش دهیم. با سازمان های تروریستی فقط می توانیم به کمک قرآن مبارزه کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا