آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغگرجستان

بیانیه روسای گروه میانجی مینسک ویژه حل مناقشه قره باغ در پی مذاکرات وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان

روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ در پی مذاکرات وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با صدور بیانیه مشترک هدف اصلی این مذاکرات را بررسی دیدار آتی روسای جمهوری دو کشور اعلام کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،المار محمدیاراف و ادوارد نعلبندیان وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان (جمعه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و با حضور روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ دیدار کردند.
در بیانیه مشترک روسای این گروه میانجی آمده است، هدف اصلی مذاکرات محمدیاراف و نعلبندیان بررسی مقدمات دیدار آتی روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و شرایط فعلی در منطقه مورد مناقشه قره باغ بوده است.
روسای گروه میانجی مینسک در این بیانیه، ابراز امیدواری کردند، برگزاری دیدارهای در سطح بالا میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به تقویت اعتماد و اراده سیاسی میان دو کشور در زمینه رسیدن به توافق در مسایل عمده حل این مناقشه کمک کند.
این بیانیه افزود: وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص همکاری با روسای گروه میانجی مینسک در زمینه سازماندهی دیدار روسای جمهوری دو کشور در آینده نزدیک ، اعلام آمادگی کردند .
روسای گروه میانجی مینسک همچنین اعلام کردند، در اوایل ماه اکتبر به منطقه مورد مناقشه قره باغ سفر خواهند کرد.
آمریکا، روسیه و فرانسه از سال ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک در گرووه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا