آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

گشایش همایش نانوفناوری ایران و ارمنستان در ایروان

همایش دو روزه نانو فناوری ایران و ارمنستان روز جمعه با حضور دانشمندان و کارشناسانی از دو کشور در شهر ایروان گشایش یافت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،سورن کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با ارزشمند خواندن برگزاری چنین نشست هایی و حضور شرکت کنندگان، انجام تلاش های بیشتر را برای پیشرفت های علمی در زمینه های مختلف نانو فناوری با همکاری پژوهشگران دو کشور مهم برشمرد.
کارایان ضمن شرح پیشرفت های این شاخه از دانش نو در جهان، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای پیشرو دانست و خواهان ارتباط بیشتر محققین دو کشور در زمینه های مرتبط با نانو فناوری شد.
سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان نیز هم افزایی اندیشمندان دو کشور را در این حوزه ارزشمند خواند و گفت: در سال های اخیر پنجره جدیدی در همکاری ها به ویژه در زمینه های علمی ایجاد شده است که دست اندرکاران و کارشناسان باید از این فرصت بیشترین بهره برداری ممکن را انجام دهند و با توان هم آشنا شوند.
سجادی همچنین با شادباش فرارسیدن بیست و ششمین سالگرد استقلال ارمنستان، لغو نظام روادید بین این کشور و ایران را یکی از زمینه های افزایش روابط از جمله گردشگری و ارتباط آسان تر دانشمندان و کارشناسان ایرانی و ارمنستانی مانند برگزاری همایش نانوفناوری بر شمرد.
وی در پایان سخنان خود نیز با ابراز امیدواری برای افزایش هر چه بیشتر همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف، گفت: تلاش‌های پژوهشگران ایرانی در زمینه های مختلف نانو سبب شده است، جمهوری اسلامی جزو کشورهای پیشرو در این عرصه باشد و پژوهشگران ارمنستانی هم باید از این فرصت بهره بگیرند.
در این همایش همچنین حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سخنان خود بر اهمیت گسترش همکاری های دو کشور در عرصه های علمی از جمله نانوفناوری تاکید کردند.
پس از سفر دی ماه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمد متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا