اخبارایرانروسیه

اردبیل میزبان۲هیئت سرمایه‌گذاری روسی/ جذابیت بخش گردشگری‌وکشاورزی

رایزن اول وزارت امور خارجه و کارشناس اقتصادی سفارت ایران در روسیه از سفر دو هیئت سرمایه گذاری بخش خصوصی از کشور روسیه به اردبیل خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محمودرضا مظفری عصر چهارشنبه در حاشیه نشست مدیرعامل البین بانک روسیه با بخش خصوصی و مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل به خبرنگار مهر گفت: این هیئت های روسی همزمان برای بازدید از پروژه های سرمایه گذاری و بررسی مشارکت در این طرح ها به اردبیل سفر کرده اند.

وی رئیس البین بانک روسیه و یک شرکت بین المللی سرمایه گذاری روسیه و ترکیه را هیئت های حاضر در اردبیل برشمرد و ادامه داد: این سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در بخش های گردشگری و کشاورزی استان اردبیل علاقمندی خود را نشان داده اند.

رایزن اول وزارت امور خارجه و کارشناس اقتصادی سفارت ایران در روسیه اضافه کرد: سفر این هیئت های سرمایه گذاری در پی سفر هیئت تجاری و سیاسی اردبیل به روسیه که سال گذشته محقق شد، انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر زمینه های بیشتر همکاری و سرمایه گذاری بین بخش خصوصی روسیه و اردبیل فراهم شد، تصریح کرد: هیئت سیاسی و تجاری اردبیل در این سفر برای ورود سرمایه گذاران روسی در زمینه های گردشگری و کشاورزی اردبیل ابراز تمایل کرده بودند.

سرمایه‌گذاری روس‌ها در ایجاد دهکده گردشگری و بحث کشاورزی

مظفری با اشاره به حضور عمر عبدالله اف رئیس البین بانک روسیه در اردبیل یادآور شد: وی در راستای بررسی و سرمایه گذاری البین بانک در طرح گردشگری و دهکده توریستی سبلان به اردبیل سفر کرده که پس از جلسات متعددد برای سرمایه گذاری در آن ابراز علاقمندی کرد.

وی همچنین با اشاره به سفر هیئتی از یک شرکت مشترک روسی و ترکی مستقر در مسکو به اردبیل تاکید کرد که این شرکت بین المللی نیز برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اعلام آمادگی کرده است.

رایزن اول وزارت امور خارجه با اشاره به علاقمندی این شرکت در زمینه ایجاد پروژه های گلخانه ای بیان داشت: امروز نمایندگان این شرکت از ظرفیت های شرکت کشت و صنعت مغان و پارس بازدید و با مسئولان آن برای زمینه های سرمایه گذاری رایزنی کردند.

وی در عین حال یکی از ویژگی های این سرمایه گذاری را علاوه بر بحث اجرایی، در زمینه انتقال تکنولوژی دانست و یادآور شد: این دو هیئت تجاری و سرمایه گذاری با حمایت و پیگیری سفارت ایران در روسیه به اردبیل سفر کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا