آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

گسترش روابط پارلمانی گرجستان و جمهوری آذربایجان با ترکمنستان

رؤسای پارلمان گرجستان و آذربایجان که به منظور حضور در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی داخل سالن در عشق‌آباد به سر می‌برند، به صورت جداگانه با رئیس مجلس ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«ایراکلی کوباخیدزه» رئیس پارلمان گرجستان شب گذشته با «آکجا نوربردیوا» رئیس مجلس ترکمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

رؤسای مجلس ترکمنستان و گرجستان در جریان این ملاقات طیف وسیعی از مسائل روابط و همکاری های بین «عشق‌آباد» و «تفلیس» به خصوص همکاری های بین مجالس ۲ کشور دوست را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر توسعه و گسترش بیشتر مراودات بین ۲کشور در عرصه های مختلف تاکید کردند.

«اُکتای آسادوف» رئیس پارلمان جمهوری آذربایجان نیز در ملاقات جداگانه با رئیس مجلس ترکمنستان، تاکید کرد که برگزاری بازیهای آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی در عشق‌آباد ،گواه بر این می باشد که ترکمنستان به یکی از مهمترین کشور مهم منطقه و میزبان خوب و مناسب چنین بازیهای منطقه ای و بین‌المللی تبدیل شده است.

چگونگی توسعه و گسترش روابط و همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نیز تعاملات بین مجالس از مهمترین محورهای مذاکرات روسای مجلس جمهوری آذربایجان و ترکمنستان اعلام شده‌ است.

پنجمین دور بازیهای آسیای داخل سالن و هنرهای رزمی در در تاریخ ۱۷ سپتامبر با اجرای برنامه افتتاحیه با حضور سران و مقامات عالی رتبه کشورهای منطقه از جمله روسای جمهور افغانستان،پاکستان،ارمنستان، تاجیکستان،ازبکستان، مولداوی، وزیر ورزش و جوانان ایران و نیز سایر مقامات در سطوح مختلف در ورزشگاه المپیک دهکده المپیک عشق‌آباد آغاز شد.

در این بازیها حدود ۶ هزار نفر ورزشکار از ۶۵ کشور  آسیا و اقیانوسیه در ۲۱ رشته ورزشی تا تاریخ ۲۷ سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۷) با همدیگر رقابت می‌کنند.

منبع:تسنیم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا