آذربایجاناخبارروسیهعمومی

ارائه اسناد محرمانه علیه جمهوری آذربایجان به روزنامه نگاران غربی توسط روس‌‌ها

تشکیل کمپین اطلاعاتی در ارتباط با ارسال تسلیحات میلیارد دلاری آمریکا به گروه های سلفی-تکفیری از جمله داعش در خاک عراق توسط سرویس امنیتی فدرال روسیه  صورت گرفته است. این ادعا از سوی سایت اوکراینی “Xvilya” مطرح شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ویرتوالاذ، با توجه به اخبار ارائه شده روزنامه “Trud” بلغارستان با استناد به اسناد ارائه شده از سوی گروه هکری موسوم به  “Anonimous Bulgaria”، جمهوری آذربایجان را به حمل سلاح های آمریکایی به سوریه تحت عنوان ماموریت دیپلماتیک مورد اتهام قرار داده است. مؤلف مقاله درج شده در روزنامه بلغار “دیانا گایتانژیووا” است که با روس ها در ارتباط مستقیم می باشد.

برآورد سایت اوکراینی این است که روسیه با درز این اخبار در کمپین های ذکر شده متحدین آمریکا از جمله آلمان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و اوکراین را هدف قرار می دهد.

گفتنی است، کمپین اطلاعاتی و افشاگری در رابطه با ارسال سلاح به داعش در سوریه از سوی آمریکا و متحدینش تنها می تواند به نفع روسیه باشد.علاوه بر این تشکیل کمپین های اطلاعاتی از این دست در آستانه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نمی تواند تصادفی باشد.

“Xvilya” همچنین اعتقاد دارد که ماشه ‌ی کمپین اطلاعاتی تشکیل شده علیه کشورهای ذکر شده، با هماهنگی روس ها و از سوی مرکز مطالعات فساد و جرائم سازمان یافته OCCRP”” کشیده شده است. زیرا این مرکز نیز با روس ها ارتباط نزدیک داشته است.

در پی این ادعا، اتحادیه روزنامه نگاران بالکان نیزاسناد مربوط به انتقال سلاح به سوریه از پایگاه هوایی آمریکا در آلمان را به دست آورده اند.براساس این اسناد، اوکراین در بین کشورهای فروشنده سلاح به پنتاگون برای تامین تسلیحات مخالفان در سوریه می باشد.

این سایت اوکراینی در ادامه عنوان می کند: منبع اولیه مطالب نوشته شده در سایت بلغاری “Trud”، گروه هکری “Anonymous Bulgaria” بوده است. این خود نیز می تواند احتمال درز فایل ها از سوی  سرویس امنیتی فدرال روسیه  را قوت ببخشد.زیرا اسناد دیپلماتیک که بر اساس طرح های پیشنهادی گرفته شده بودند، با تحریف های خاصی به مطبوعات منتقل شده اند.

لازم به ذکر است سفیر جمهوری آذربایجان در بلغارستان کشف این اسناد و انتقال آن ها به مطبوعات را بخشی از حملات مراکز خارجی علیه باکو عنوان کرده و افزوده است که حملات گسترده سایبری علیه جمهوری آذربایجان صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا