اخبارایرانگرجستان

دیدار آیت الله مجتهد شبستری با مسوولین رسمی شهر مارنئولی گرجستان/تصاویر

آیت الله مجتهد شبستری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت در ادامه سفر به گرجستان با مسوولین رسمی و پارلمانی شهر مسلمان نشین مارنئولی این کشور دیدار کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ، این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد ، سید جواد قوام شهیدی سفیر کشورمان، رییس اداره مسلمانان گرجستان، فرماندار مارنئولی ، نماینده پارلمان گرجستان از این شهر ، رییس شورای شهر ، شهردار و جمعی از دیگر مقامات شهر حضور داشتند .
روسلان حاجی اف نماینده پارلمان گرجستان این دیدار را نشانه دوستی و علاقه دو کشور به گسترش روابط موجود برشمرد.
وی افزود در این شهر که حدود ۸۵ درصد جمعیت آن مسلمان هستند، آیین های مذهبی در نهایت آزادی رعایت و اجرا می شود.
مقامات دیگر حاضر در این دیدار نیز تعدد اقوام و ادیان و آزادیهای مذهبی در گرجستان و در شهر مارنئولی را نشانه احترام به ادیان مختلف و خصوصا اسلام دانسته و سفرهای مقامات مذهبی ایران به گرجستان را که به همت سفارت کشورمان صورت می گیرد نشانه دوستی دو کشور عنوان کردند.
سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز سفر آیت الله مجتهد شبستری با داشتن مسوولیتها و سوابق مهم سیاسی و فرهنگی، به گرجستان را نشان از اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران به روابط دو کشور برشمرده و از تعاملات بسیار خوب آنان با علما و مسلمانان تشکر کرد.
سفیر کشورمان افزود : سفارت ایران در آینده نزدیک، هماهنگیهای لازم جهت سفر گروه دوستی و پارلمانی گرجستان به ایران را انجام خواهد داد.
وی اظهار داشت ، ما به دنبال آن هستیم که علاوه بر روابط فرهنگی خوب موجود، فعالیتهای گسترده اقتصادی و تجاری بین دو کشور نیز رشد و توسعه بیشتری یافته و کالاهای ایرانی در بازار گرجستان عرضه شود.
آیت الله مجتهد شبستری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت نیز ضمن قدردانی از مسولان شهر که با تعاملات خوب سبب شده اند تا مارنئولی به شهر مذهبی و مسلمان معروف باشد، گفت: باید اسلام واقعی که در آن خشونت و ترور وجود ندارد، هم بصورت زبانی و هم بصورت عملی تبلیغ شود و داعش و امثال آن، صرفا اسم اسلام و مسلمان دارند و مسلمان نیستند.
وی افزود: خداوند اهل کتاب را به وحدت، اخلاق و فضیلت دعوت کرده و صلح را تبلیغ می کند و در زمان پیامبر گرامی اسلام نیز هیچ وقت جنگ از سوی مسلمانان شروع نشده و حالت تدافعی داشته است و اسلام دین عطوفت و مهربانی است.
آیت الله مجتهد شبستری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت در سفر به گرجستان با مسوول نهاد دولتی امور دینی این کشور دیدار و نیز در همایش های علمی مربوط به غدیر خم و عاشورای حسینی با حضور جمعی از مسوولان دینی ، علما و متدینیناین کشور حضور داشت .
شهر مسلمان نشین مارنئولی در ۳۰ کیلوموتری جنوب تفلیس پایتخت گرجستان واقع است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا