اخبارایرانگرجستان

دیدار رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت و مسوول امور دینی گرجستان

آیت الله مجتهد شبستری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت که جهت برگزاری کنفرانس غدیر خم، دیدار با روحانیان و مسلمانان و بازدید از مراکز دینی به گرجستان سفر کرده با ‘زازا واشاخمادزه ‘ رئیس نهاد دولتی امور دینی گرجستان دیدار کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ، در این دیدار که ‘سید جواد قوام شهیدی’ سفیر کشورمان در گرجستان، رئیس اداره مسلمانان گرجستان و جمعی از رئیسان و شخصیت های مراکز اسلامی مقیم این کشور حضور داشتند ،واشاخمادزه گزارشی از حضور ادیان مختلف و آزادی آنان در گرجستان ارائه کرد .
رئیس نهاد دولتی امور دینی گرجستان ، با اشاره به وجود وحدت میان مسلمانان مقیم گرجستان اعم از اهل تشیع و تسنن گفت ، دولت گرجستان اهتمام ویژه ای به امور ادیان داشته و به مراکز دینی مختلف کمک و مساعدت می کند و مردم گرجستان نیز با هر گونه مظاهر افراط گرایی مخالف هستند .
وی در بخشی از سخنان خود از تلاش های سفیر ایران در جهت ارتقاء سطح روابط دو کشور که از نتایج خوب آن، سفر نخست وزیر گرجستان به کشورمان و همچنین رشد چشمگیر گردشگری است، قدردانی کرد.
آیت الله شبستری نیز از تعامل خوبی که با ادیان ، به ویژه توجه دولت گرجستان به مسلمانان اعم از شیعه و سنی ، تشکر و قدردانی کرد و افزود: وقتی حاکمیت برای دین و معنویات ارزش قائل باشد، فواید مادی مانند گسترش گردشگری و روابط اقتصادی با سایر کشورها و همچنین فواید معنوی مانند برقراری صلح و عدالت در جامعه در پی خواهد داشت.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت افزود: پیامبر بزرگوار اسلام نیز بشریت را به صلح و مسالمت دعوت کرده و از قتل نفس و ترور نهی کرده است .
آیت الله مجتهد شبستری ضمن اشاره به موضوع برجام اظهار داشت: مطابق قرآن کریم که می فرماید اگر قراردادی بستید با شخص و یا دولتی، نباید آن را نقض کنید، در مورد برجام نیز ما به تعهدات خود پایبندیم ، مگر طرف مقابل نقض کند که واکنش دیگری خواهد داشت
وی افزود ایران به دنبال انرژی هسته ای مسالمت آمیز است ، نه جنگ و مقام معظم رهبری ساخت تسلیحات هسته ای را حرام شرعی اعلام کردند .
وی ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور ایران و گرجستان در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی گسترش یابد.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت همچنین از رئیس نهاد دولتی امور دینی گرجستان برای سفر به کشورمان دعوت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا