آذربایجاناخبارترکیهعمومی

تاکید ترکیه بر حمایت از بخش انرژی در جمهوری آذربایجان

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در مراسم امضای تمدید قرارداد توسعه میادین نفتی آذری-چراغ-گونشلی تا سال ۲۰۵۰، بر ادامه حمایت آنکارا از گسترش سرمایه‌گذاری آذربایجان در بخش انرژی تاکید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،برات آلبایراق، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه طی سخنانی در مراسم امضای تمدید قرارداد توسعه میادین نفتی آذری-چراغ-گونشلی تا سال ۲۰۵۰ در باکو اظهار داشت: حمایت ترکیه برای گسترش سرمایه گذاری آذربایجان در بخش انرژی ادامه خواهد داشت.

وی در این مراسم همچنین اظهار داشت:

«این قرارداد نه تنها برای جمهوری آذربایجان، بلکه برای منطقه و بازار انرژی نیز قرارداد قرن محسوب می شود، اکنون دیگر تبدیل به قراردادی برای قرن بیست ویکم نیز شده است.

قرارداد آذری-چراغ-گونشلی سمبل منابع بی حد آذربایجان شده است. در تبدیل شدن آن به میدان نفتی قابل اعتماد برای بازار جهانی نیز نقش موثری داشته است.

از زمان آغاز فعالیت خط لوله باکو-تفلیس-جیحان در سال ۲۰۰۶ تاکنون ۲٫۶ میلیارد بشکه نفت خام به شکلی مطمئن و بی وقفه منتقل شده است.

جمهوری آذربایجان با گام هایی مطمئن برای تبدیل شدن به شریکی غیرقابل اجتناب و مطمئن برای ترکیه و کشورهای مصرف کننده دیگر در بخش نفت و گاز طبیعی پیشروی می کند.

جمهوری آذربایجان به عنوان کشور منبع برای پروژه کریدور گاز جنوبی از سوی اتحادیه اروپا جهت تنوع در منابع انرژی مطرح شده است. اگرچه این پروژه توسط اتحادیه اروپا مطرح شده اما اراده ترکیه و آذربایجان باعث اجرای آن شده است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا