آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

وکیل مدافع «عباس حسین»:موکلم در زندان به شدت شکنجه شده و آثار شکنجه همچنان بر بدن وی باقی است

وکیل مدافع «عباس حسین» یکی از زندانیان شیعی ضدصهیونیست در جمهوری آذربایجان، از دیدار با موکل خود اعلام کرد عباس حسین در زندان به شدت شکنجه شده و آثار شکنجه همچنان بر بدن وی باقی است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «راکورس تی وی» ، فارض نمازلی، وکیل مدافع عباس حسین گفت : « عباس حسین را در حالیکه از پشت به دستانش دستبند زده شده بود، برای دیدار با وکیل خود آوردند که این کار ، آشکارا با قوانین جمهوری آذربایجان مغایرت دارد. »
فارض نمازلی گفت : « عباس حسین خیلی لاغر شده است و برخی از آثار شکنجه ها هنوز بر روی بدن وی باقی مانده است. پزشک زندان فقط بصورت ظاهری او را معاینه کرده است. عباس حسین خواستار معاینه چشم های خود شده است و به علت بروز حساسیت در پوست بدنش ، خواهان معاینه توسط پزشک متخصص پوست شده است. اما، مسئولان زندان قوبوستان اعلام کرده اند که پزشک متخصص در اختیار ندارند.»
پیش تر، یالچین ایمان اف، یکی از وکلای مدافع شماری از زندانیان شیعه محبوس در زندان قوبوستان جمهوری آذربایجان با کسب اطلاع از شکنجه شدن عباس حسین در این زندان، خبر آن را فاش کرده بود.
براساس این گزارش ، ماموران زندان قوبوستان ، عباس حسین را به تیر آهن صلیبی شکل بسته و به شدت مضروب کرده اند و پس از آن نیز، «آفتاندیل آقایوف» ، رییس زندان قوبوستان در اتاق خود ، شخصا با چماق عباس حسین را کتک زده است.
اداره زندان های جمهوری آذربایجان، گزارش های مربوط به شکنجه زندانیان را تکذیب کرده است.
عباس حسین در روز ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در مراسمی که در آستانه اربعین حسینی در نارداران تشکیل شده بود، به همراه طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان و شمار دیگری از حاضران در این مراسم دستگیر شد.
عباس حسین و طالع باقرزاده هر یک به ۲۰ سال زندان محکوم شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا