آذربایجاناخبارعمومی

آمار گردشگران خارجی در ۶ ماهه نخست سال میلادی در جمهوری آذربایجان؛ سهم ۲۱٫۸ درصدی اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس در صنعت توریسم باکو

براساس آمار ارائه شده از سوی کمیته آمار دولتی جمهوری آذربایجان صنعت گردشگری این کشور در ۶ ماهه نخست نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۴٫۵ درصد رشد داشته است که از این میزان ۲۱٫۸ درصد سهم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌‌باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، گرشگران خارجی که در بین ماههای ژانویه تا ژوئن از ۱۳۹ کشور جهان وارد جمهوری آذربایجان شدهاند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده‌‌اند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۲۴٫۵ درصد رشد داشته است.

مطابق اطلاعات ارائه شده از سوی کمیته آمار دولتی جمهوری آذربایجان از این تعداد ۳۱٫۲ درصد شهروندان روسی، ۲۱٫۲ درصد تبعه گرجستان، ۱۵ درصد از ایران، ۱۱٫۶ درصد ترکیه، ۳٫۷ درصد امارات متحده عربی، ۲٫۳ درصد اوکراین، ۱۴٫۹ درصد دیگر کشورها بوده است.

افزایش تعداد گردشگران از کشورهای حاشیه خلیج فارس عامل مهمی در افزایش آمار مربوط به گردشگران خارجی در زمان مشابه سال گذشته بوده است. به طوری که تعداد گردشگران عمانی ۱۶ برابر، کویت ۸٫۷ برابر، عربستان ۶ برابر، قطر ۶ برابر، امارات ۴٫۴ برابر، بحرین ۳٫۵ برابر، ایران ۱٫۹ برابر و عراق ۱٫۸ برابر شده است. در این میان تعداد کل گردشگرانی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند برابر است با ۲۶۳ هزار نفر که ۲۱٫۸ درصد کل گردشگران را شامل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا