اخبارچچنروسیهعمومی

اعزام نخستین کاروان زائران چچنی به حج

نخستین کاروان زائران جمهوری چچن ساعت ۲ بامداد امروز، ۲۸ مردادماه، به وقت محلی برای ادای فریضه حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه از پرواز نخستین هواپیمای حامل ۱۵۰ نفر از زائران چچنی به جده؛ دومین شهر بزرگ عربستان خبر داد.
این اداره اعلام کرد: با توجه به وضعیت متشنج منطقه خاورمیانه، اعزام زائران چچنی تنها از طریق سفر هوایی صورت می‌گیرد.
بنابر اعلام اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه، در هر کاروان یک پزشک و یک روحانی دینی برای رسیدگی به امور پزشکی زائران و نظارت بر انجام صحیح مناسک دینی حج از سوی آن‌ها حضور دارند.
اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه پیش از این اعلام کرده بود که سهمیه زائران چچنی در مراسم حج تمتع امسال ۲ هزار و ششصد زائر است که هزینه حج ۲۵۰ تن از آن‌ها توسط صندوق خیریه «احمد قدیروف» ویژه افراد معلول و دارای نیازهای خاص تأمین می‌شود.
انتظار می‌رود، ۱۰ کاروان دیگر برای ادای مناسک حج تمتع از چچن به سوی سرزمین وحی اعزام شوند که آخرین اعزام روز پنجشنبه، دوم شهریورماه سال جاری خواهد بود.
جمهوری چچن یا چچنستان و یا چچنیا یکی از جمهوری‌های خودمختار روسیه است. جمعیت این جمهوری در سرشماری سال ۲۰۰۲ میلادی ۱٬۱۰۳٬۶۸۶ نفر بوده و پایتخت آن شهر گروزنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا