اخبارچچن

وضعیت صنعت حلال در جمهوری چچن

رئیس مرکز بین‌المللی استاندارد و گواهی «حلال» از یک شرکت فعال در حوزه تولید مواد افزودنی خوراکی بازدید کرد تا از تفکیک مواد اولیه تولید کالا حلال از موارد دیگر اطمینان حاصل نماید.
به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  مهر، «حیدر عزیزف» رئیس مرکز بین‌المللی استاندارد و گواهی «حلال» طی سفر خود به جمهوری چچن به بررسی و بازدید از شرکت « TRUMF International» که فعال در حوزه تولید مواد افزودنی خوراکی می باشد، پرداخت. در گزارشی که رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در اختیار ما قرار داده آمده است:

این بازرسی با جلسه‌ای شروع شد که در آن سهامداران و روسای شرکت چچنی حضور داشتند. در ابتدا، حیدر عزیزف با قرائت متن نامه‌ی تقدیر و تشکر، به نمایندگی از «راویل عین‌الدین» رئیس شورای مفتیات روسیه و اداره‌ی دینی مسلمانان فدراسیون روسیه، از شرکای همکاری دوجانبه و روابط متقابل دو طرف ابراز خرسندی کرد.

سپس، «پاول واگالا» یکی از سهامدارن این شرکت با تشکر از رئیس مرکز بین‌المللی استاندارد و گواهی حلال به خاطر همکاری مفید، ابراز امیدواری کرد که تحت گواهی بین‌المللی این شرکت بتواند محصولات خود را به دیگر کشورهای اوراسیا، اروپا و جهان اسلام صادر نماید.

در این بازرسی، حیدر عزیزف با دستورالعمل‌ها و اسناد شرکت آشنا شد و همچنین از انبار مواد اولیه و فضای تولید و انبار مواد آماده شده بازدید نمود. برای وی اطمینان حاصل شد که مواد اولیه برای تولید حلال از دیگر مواد به طور کامل مجزا هست و حتی در روزهای خاصی تولید آن انجام می‌گیرد.

گفتنی است که این شرکت کنترل و نظارت بر ورود مواد اولیه را به طور کامل در دستور کار دارد و همچنین نمونه‌های هر قسمت تولید شده را در انبار خود نگهداری می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا