آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

یکی از موفقیت های ارتش آذربایجان در جنگ اول قره باغ

واحدهای رزمی ارتش جمهوری آذربایجان موفق شدند در نهم آگوست سال ۱۹۹۲، روستای «باشکند» از توابع شهرستان «گَدَه بی» را از لوث وجود نظامیان ارمنی پاک کنند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،گاه شمار تاریخ درگیری های خونین قره باغ نشان می دهد، روستای «باشکند» زمانی جزء مناطق تحت محاصره اراضی جمهوری آذربایجان محسوب و به عنوان یک منطقه مسکونی در نقشه های ارمنستان نیز قید شده است.
ارتش ارمنستان پس از آغاز درگیری های نظامی در قره باغ از همین مناطق تحت محاصره برای گلوله باران و آتش باران منطقه «شینیخ» شهرستان «گَدَه بی» همچنین برخی از روستاهای شهرستان «تُووز» که تحت کنرل ارتش آذربایجان قرار داشت، استفاده نموده و واحدهای نظامی بیشتری را در این منطقه مستقر کرده بود.
واحدهای ویژه ارتش آذربایجان در نهایت توانستند با کمک نیروهای مردمی و داوطلب محلی شهرستان «تُووز» طی یک عملیات پیروزمندانه، روستای «باشکند» را از چنگال اشغالگران ارمنی آزاد کنند.
لازم به ذکر است که عملیات آزادسازی روستای «باشکند» به عنوان یکی از موفق ترین عملیات های نظامی ارتش جمهوری آذربایجان در تاریخ درگیری های نظامی قره باغ ثبت شده و در فکر و ذهن مردم این کشور به یادگار مانده است.

منبع:اسپوتینگ آذری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا