آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس ارشد آذری: همه پرسی در کردستان عراق بخشی از طرح های شوم غرب در منطقه است

دلاور عظیملی کارشناس ارشد انستیتوی تاریخ فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان گفت: همه پرسی استقلال کردستان عراق جزو طرح های شوم غرب در منطقه و علیه کشورهای منطقه است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،دلاور عظیملی تحقق این اقدام به تنش در منطقه به طور جدی دامن خواهد زد. 
وی با اشاره به شکست طرح های خصمانه غرب در منطقه از جمله در عراق و سوریه، گفت: آمریکا در حال حاضر در پروژه خاورمیانه جدید خود به برگه کردها تکیه کرده و بر این مبنا به تازگی تجهیزات نظامی و سلاح های به بهای میلیون ها دلار در اختیار کردهای گروه پ.ک.ک قرار داده است. 
عظیملی با اشاره به حمایت های مستقیم آمریکا از کردهای سوریه، گفت: سیاست های آمریکا در این راستا تهدیدی برای ترکیه، ایران و خود سوریه ایجاد می کند. 
وی افزود: به همین دلیل کسورهای منطقه و به خصوص ایران و ترکیه باید در برابر این چنین طرح های غرب موضع مشترک در میان گذاشته و متحد شوند. 
این کارشناس آذری گفت: آمریکا با استفاده از برگه کردها بیشتر برای تضعیف جایگاه ترکیه و ایران در منطقه را در پیش دارد و در حال حاضر با این طرح شوم، تلاش های غرب از طریق رسانه های وابسته خود جهت ایجاد تفرقه میان ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ منطقه ادامه دارد. 
به گفته کارشناس ارشد انستیتوی تاریخ فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان هدف همه این تلاش ها را جلوگیری از هرگونه نزدیکی ایران و ترکیه در منطقه عنوان و تصریح کرد: کشورهای منطقه به همین علت باید در برابر این چنین طرح های غرب بسیار هوشیار باشند . 
این کارشناس آذری مخالفت همه کشورهای منطقه با طرح برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق را خاطر نشان کرد و آن را عاملی مهم برای اتحاد این کشورها در برابر این طرح خصمانه غرب عنوان کرد و گفت: تحقق این طرح می تواند به ایجاد کانون های جدید مناقشات در منطقه منجر شود  
به گفته دلاور عظیملی، هدف همه این توطئه های غرب تسلط بر ذخایر انرژی سرشار کشورهای منطقه بوده و دمکراسی بهانه ای برای رسیدن به این هدف می باشد. 
وی افزود: در شرایط فعلی اتحاد و یکپارچگی کشورهای منطقه به ضرورت تاریخی تبدیل شده است، چرا که سرنوشت آینده کشورهای منطقه در گرو جلوگیری از تمامی طرح های شوم غرب و آمریکا است. 

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا