اخبارترکیهروسیه

تمایل روسیه به همکاری نظامی با ترکیه

مسئول سیاست منطقه‌ای و همکاری‌های بین المللی شرکت دولتی صنایع دفاعی روس‌تک اعلام کرد دیدگاه این کشور نسبت به همکاری با ترکیه مثبت است.

ویکتور کلادو مسئول سیاست منطقه ای و همکاری های بین المللی شرکت دولتی صنایع دفاعی روس‌تک با اشاره به ظرفیت بالای تکنولوژیک صنایع ترکیه اعلام کرد: دیدگاه ما نسبت به همکاری های دوجانبه با ترکیه در زمینه های فنی صنایع دفاعی مثبت است.

وی همچنین اظهار داشت:

«ترکیه تنها خواهان خرید صنایع دفاعی از روسیه نیست بلکه درعین حال می خواهد همکاری های فنی را نیز گسترش دهد. روسیه در گذشته نیز خودروهای زرهی به ترکیه صادر کرده است. درخصوص تولید مشترک این نوع خودرو مذاکراتی نیز انجام شده و دوباره می توان درخصوص این موضوع گفتگو کرد.

مشورت روسیه با کشورهای عضو ناتو ازجمله یونان و بلغارستان ادامه دارد. می دانیم که به کشورهای عضو ناتو توصیه شده است که تولیدات خارج از این پیمان را خریداری نکنند ولی کشورهای عضو مستقل هستند و می توانند در این خصوص تصمیم بگیرند».

در همین ارتباط سرگی میخایلوف معاون مدیرعامل بخش انرژی شرکت متحده موتورسازی روسیه نیز خواهان افزایش همکاری ها در پروژه لوله گازی جریان ترک با بوتاش شد.

او افزود: ما خواهان تامین تجهیزات فنی از جمله پمپ و موتورهای فنی بویژه در پروژه لوله گازی جریان ترک و همکاری با شرکت های ترکیه در خصوص مراقبت و نگهداری از این تجهیزات هستیم.

الکساندر پاتاپوف مدیرعامل شرکت اورال واگن زاوود نیز با اشاره به اهمیت تاریخی ترکیه بازار ترکیه را برای روسیه بسیار مهم دانست.

وی از تمایل شرکت متبوعش برای فعالیت در پروژه های راه، راه آهن و زیرساخت ترکیه خبرداد و گفت: اگر ترکیه مایل باشد ما آماده همکاری در بسیاری از زمینه ها هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا