اخبارگرجستان

آمار صادرات و واردات گرجستان در شش ماهه اول ۲۰۱۷

ترکیه، روسیه و چین بزرگترین شرکای تجاری گرجستان در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ بودند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پترون، سهم ده شریک تجاری برتر کشور گرجستان در بخش گردش مالی تجارت خارجی این کشور طی ماههای ژانویه تا ژوئن سالجاری ۶۶ در صد ثبت شده است.

براساس این گزارش کشور های ترکیه ( ۷ میلیارد ۳۱۷ میلیون میلیون دلار )، روسیه ( ۵ میلیارد ۱۸۳میلیون دلار) و چین (۴ میلیارد ۱۲۲ میلیون دلار ) بزرگترین شرکاء تجاری گرجستان می باشند.

در مدت شش ماه اول سال ۲۰۱۷ در لیست محصولات صادر شده از گرجستان، سنگ مس و کنسانتره آن به ارزش ۲ میلیارد ۱۶۱ میلیون دلار در رتبه اول قرار گرفته که ۱۷/۵ درصد از کل صادرات را شامل میگردد.

در رتبه دوم این لیست صادرات آلیاژ آهن به ارزش یک میلیارد ۵۳۵ میلیون دلار قرار دارد که ۱۲/۴ در صد و صادرات خودرو ۸۴ میلیون و ۸ هزار دلار ثبت گردیده که ۶/۹ در صد از کل صادرات را شامل شده است.

در بخش واردات طی ماههای ژانویه تا ژوئن سالجاری واردات نفت و محصولات نفتی به ارزش ۲ میلیارد ۸۵۲ میلیون دلار در رتبه اول قرار گرفته که ۷/۹ در صد از کل واردات را شامل شده است.

همچنین واردات خودرو به میزان ۲ میلیارد ۲۲۴ میلیون دلار ۶/۲ در صد و واردات گاز ۱ میلیارد ۸۲۲ میلیون دلار ۵/۱ درصد از کل واردات را شامل می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا