آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیگرجستان

پخش برنامه ویژه «موسیقی عاشقی»از شبکه تلوزیونی سحر

خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان خبر داد برنامه ویژه «موسیقی عاشقی» از شبکه تلوزیون دولتی «سحر» ایران پخش خواهد شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آذرتاج خبر داد : « این برنامه که با اجرای استاد عاشق سلجوق شهبازی، رییس اتحادیه عاشق های ایران پخش خواهد شد، تقریبا یک ساعته خواهد بود و هفته ای یک بار پخش خواهد شد.»
از اتحادیه عاشق های ایران به خبرگزاری آذرتاج گزارش داده شد:« در نظر است این برنامه در آینده، هر هفته دوبار پخش شود و برنامه دیگری نیز برای بیان داستان های عاشقی دایر شود. هم اکنون در ایران، بیش از سه هزار «عاشق» وجود دارد. این عاشق ها علاوه بر تبریز که از مهدهای اصلی «ساز» است، در ولایات همدان ، خراسان ، قم ، شیراز، ساوه ، تهران، قشقایی، کرج، زنجان، میانه، خوی، ارومیه ، میاندوآب، خلخال ، پارس آباد، مشکین، مرند و هشترود فعالیت دارند.»

آذرتاج به نقل از اتحادیه عاشق های ایران افزوده است : « هدف از تاسیس این برنامه ، تبلیغ عاشق های فعال در ایران و توسعه این هنر است. عاشق هایی از جمهوری آذربایجان، ترکیه ، گرجستان و سایر کشورها نیز به این برنامه دعوت خواهند شد.»
همچنین پایگاه اینترنتی «تضادلار» جمهوری آذربایجان با انتشار این خبر نوشت : « اتحادیه عاشق های ایران و عاشق سلجوق شهبازی، رییس این اتحادیه ، تشکر مضاعف خود را از دولت و رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران و همچنین جناب بحرالعلومی ، رییس محترم شبکه تلویزیونی سحر و جناب «نوروز پورمند» ، دانشمند گرانقدر و کارگردان برنامه « نور مهتاب»، اعلام می کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا