آذربایجانترکیه

همبستگی آذربایجان با ترکیه در سالگرد حماسه ۱۵ جولای

رئیس جمهور آذربایجان به مناسبت سالگرد کودتای ناکام ۱۵ جولای طی نامه ای برای رجب طیب اردوغان با دولت و مردم ترکیه اعلام همبستگی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در اولین سالگرد کودتای ناکام ۱۵ جولای، با نگارش نامه ای به رجب طیب اردوغان همتای ترک خود با اعلام همبستگی با دولت و ملت ترکیه فداکاری آنها در محافظت از کشور و قانون اساسی را الگویی برای مردم کشورش عنوان کرد.

رئیس جمهور آذربایجان در نامه خود همچنین آورده است:

به محض شنیدن خبر کودتا حمایت خود را از دولت قانونی اعلام کرده و هر اقدامی را که نظام مبتنی بر قانون اساسی را هدف بگیرد محکوم کردیم. و مرتبط با این موضوع دستورات لازم را به دولتمردان آذربایجان ابلاغ کردیم.

مطمئن هستم که یاد و خاطره شهدایی که برای حفظ ارزشهای دموکراتیک و زندگی جمعی جان خود را از دست دادند، در قلب انسانها زنده خواهد ماند. رهبری شما و همبستگی و قاطعیت مردم ترکیه به عنوان سپری در مقابل نیات خائنانه، کشور را از تهدیدی بزرگ نجات داد.

با بسیج مردم در مقابل کسانی که منافع فردی را بر اراده یک ملت ترجیح می دادند، موفقیتی بزرگ در روند توسعه و تقویت نفوذ و تاثیر کشور در میان کشورهای جهان به دست آوردید. تمام اینها مردم ما را نیز به مانند ملت برادر ترکیه خوشحال کرد.

برادر عزیزم، یکبار دیگر برای شهدای ۱۵ جولای طلب رحمت و برای نزدیکان و ملت برادر ترکیه صبر آرزو می کنم. در همه موضوعات و مسائل حیاتی در کنار شما خواهیم بود. در دیدار دو جانبه در کنگره جهانی نفت که در استانبول بر توسعه بیش از پیش روابط دو کشور تاکید کردیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا