آذربایجاناخبارترکیهگرجستان

فرمانده ارتش گرجستان: همکاری نیروهای مسلح سه کشور ترکیه، آذربایجان و گرجستان را زمینه ساز امنیت و ثبات در منطقه دانست

رییس ستاد ارتش گرجستان در گفتگویی با تاکید بر سیاست حسن همجواری آنکارا با همسایگان، همکاری نیروهای مسلح سه کشور ترکیه، آذربایجان و گرجستان را زمینه ساز امنیت و ثبات در منطقه دانست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ولادیمیر چاچیبای رئیس ستاد ارتش گرجستان در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: “تلاش های آنکارا در گسترش روابط خوب با همسایگان و همکاری نیروهای مسلح سه کشور ترکیه،جمهوری آذربایجان و گرجستان پل شرق به غرب و زمینه ساز امنیت و ثبات منطقه است”.

رییس ستاد ارتش گرجستان در این گفتگو  همچنین تصریح کرد:

“همکاری بسیار نزدیکی به ویژه در ۲۰ سال اخیر میان ترکیه و گرجستان وجود داشته است. ترکیه هم از لحاظ همکاری اقتصادی و هم همکاری نظامی مهمترین شریک ماست.

آنکارا همچنین در همکاری گرجستان با ناتو نقش مهمی را ایفا کرده و از بیست سال پیش تاکنون هم در زمینه های آموزش و هم کمک های تکنیکی به وزارت دفاع گرجستان در کنار ما بوده است.

ناتو و به ویژه عضو قدرتمند آن یعنی ترکیه در حفظ استقلال و امنیت گرجستان نقش مهمی را داراست. همکاری های نظامی دو طرف برای ما حائز اهمیت است و برای ایجاد روابط همسایگی مناسب با این کشور تلاش می کنیم.

حمایت ترکیه از تمامیت ارضی گرجستان و اهداف اروپا و ناتو بسیار اهمیت دارد. گرجستان از آنکارا خواسته است تا در فرآیند صلح طلبانه مساله ارضی گرجستان حضور یابد.

نشست وزاری سه کشور در ۲۳ مه در باتمان برای امنیت کل این منطقه حیاتی بود. توافقنامه های امضا شده در زمینه های دفاعی، مانورهای نظامی مشترک، تقویت اعتماد دوجانبه میان این سه کشور منجر به تداوم ثبت منطقه ای خواهد شد.

ترکیه و گرجستان در منطقه سخت و حساسی قرار دارند. بر لزوم ارائه تفسیری مدرن از وضعیت راهبردی کنونی برای مقابله با تهدیدات موجود تاکید می کنیم. این موضوع نیز با همکاری ها و عملیات های نظامی مشترک امکان پذیر است.

همچنین سه کشور از لحاظ کریدور انرژی نیز در مرکز توجه جهان قرار دارند. همکاری این سه کشور منجر به توسعه قفقاز و صلح و ثبات منطقه ای خواهد شد”.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا