آذربایجاناخبارعمومینارداران

ذوالفقار میکائیل زاده:اگر دولتمردان جمهوری آذربایجان ما را دشمن خود می دانند آشکارا آن را بیان کنند

حجت الاسلام ذوالفقار میکائیل زاده، روحانی لنکرانی که در چارچوب یکی از پرونده های تشکیل شده در ارتباط با وقایع نارداران در جمهوری آذربایجان تحت محاکمه قرار دارد، گفت: « ما دشمنان یزیدیان و پیروان امام حسین هستیم. اگر مقامات جمهوری آذربایجان ما را دشمن خود می دانند، آشکارا آن را بیان کنند.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ذوالفقار میکائیل زاده در ادامه محاکمه دستگیرشدگان «پرونده نارداران ۳» گفت:« ۲۰ ماه است که بدون هیچ مدرکی ما را به این دادگاه می آورند. درک نمی کنم که این کار چه معنایی دارد؟ اگر ما را دشمن تلقی می کنند، آشکارا بگویند تا ما هم مانند دشمن رفتار کنیم. ما هیچ گاه دولت را دشمن تلقی نکرده ایم. اگر دشمنی می کردیم، چنان قدرتی داشتیم که همه را به پا بخیزانیم. اما، ما این کار را نکرده ایم. ما کسانی هستیم که ۱۴۰۰ سال با یزیدی ها دشمنی کرده ایم. ما پیروان امام حسین (ع) هستیم.»
در این جلسه از دادگاه، یکی از کسانی که به عنوان شاهد به دادگاه آورده شده بود نیز گفت:« من در لنکران به کارگری مشغولم. نمی دانم چرا مرا به اینجا آورده اند. مرا در راه گرفتند و به ماشین سوار کردند و به اینجا آوردند. من نمی دانم چرا مرا به اینجا آورده اند؟ »
این «شاهد» در پاسخ به سوال قاضی دادگاه مبنی بر آشنایی اش با متهمان نیز گفت هیچ یک از آنها را نمی شناسم.
همچنین،سامیر میرزایف، از کارکنان سایت اینترنتی «آزاد خبر» گفت حاج ذوالفقار میکائیل زاده و حاج المان آقایف(دو روحانی لنکرانی تحت محاکمه در ارتباط با وقایع نارداران) را می شناسم. آنها چند بار به دفتر سایت «آزاد خبر» آمدند و با سایر روحانیون دیدار کردند. »
ناطق کریم اف، رییس شورای ریش سفیدان نارداران نیز در این جلسه از دادگاه گفت : « من طالع باقرزاده ( رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان) و سایر محاکمه شوندگان را می شناسم. آنها انسان های شایسته ای هستند.»
لازم به ذکر است حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان و بیش از هفتاد نفر از اهالی نارداران در پی عملیات نیروی پلیس باکو علیه مجلس عزاداری در آستانه اربعین در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در نارداران دستگیر شدند.

منبع:پایگاه اینترنتی راکورس تی وی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا