آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

سومین نشست مشترک گمرکی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ارومیه برگزار شد

در سومین نشست مشترک گمرکی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تدابیر لازم در خصوص توسعه و تسهیل ارتباطات گمرکی بین دوطرف اتخاذ شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خود مختار نخجوان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در ارومیه گفت: در این نشست مدیران چهار مرز مشترک دو کشور به طرح مشکلات و بررسی راهکارها پرداختند.

آیروم افزود: مهمترین دستاورد نشست سوم استفاده از ظرفیتهای گمرکات دو طرف برای تسهیل در تردد افراد، کامیونها و خودروهای سواری است.

تقوی ناظر کل گمرکات آذربایجان غربی نیز در پایان این نشست به تشریح موارد توافق شده پرداخت و گفت: افزایش ساعات کاری گمرک پلدشت و اجرای پنجره واحد تجاری در این گمرک از مهمترین مصوبات نشست سوم بود که به زودی و برای اولین بار به صورت پایلوت در گمرک پلدشت اجرا می شود.

روسای مرزهای پلدشت از آذربایجان غربی، جلفا از آذربایجان شرقی، بیله سوار از اردبیل و آستارا از گیلان به همراه مسئولانی از وزارت امور خارجه و دیگر دستگاههای اجرایی مرتبط، شرکت کنندگان در این نشست تخصصی بودند.

چهارمین نشست مشترک گمرکی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان فروردین سال آینده در بیله سوار جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا