آذربایجاناخبارایران

ویژه برنامه یوم الله سیزده آبان در جمهوری آذربایجان برگزار شد

 مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و گرامی داشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید در سیزدهم آبان سال 1357 ، صبح روز دوشنبه در مجتمع آموزشی ولیعصر (عج) باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا،در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ، نمایندگان نهادهای سیاسی و فرهنگی ایران ، اولیا ، مربیان و دانش آموزان ایرانی برگزار شد ، دانش آموزان با اجرای سرود و سر دادن شعارهای کوبنده ، نفرت و انزجار خود را نسبت به زیاده طلبی های استکبار جهانی و رژیم منفور صهیونیستی نشان دادند.

محسن پاک آیین ، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با تبریک این روز بیاد ماندنی به دانش آموزان و اولیا و مربیان ، سیزده آبان را نماد استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران توصیف کرد و یاد و خاطره 56 دانش آموز شهید و دهها تن از مجروحان این روز تاریخی را گرامی داشت .

وی با اشاره به سخنان روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را در 34 سال پیش اقدامی هوشمندانه از سوی جوانان پر شور کشورمان توصیف کرد .

سفیر ایران به افشای رسوایی اخیر استکبار جهانی در شنود مکالمات تلفنی کشور های دیگر و اعتراف دوستان و هم پیمانان آن به جاسوسی سفارت خانه های آمریکا در دیگر کشور ها نیز اشاره کرد و گفت : هرچند اخبار و گزارش های مربوط به این رسوایی پس از مدتی کمرنگ خواهد شد ، ولی این رسوایی نقطه عطفی است که سیستم اطلاعاتی آمریکا سالها از آن رنج خواهد برد.

در پایان این مراسم ، دانش آموزان با قرائت قطعنامه ای، یکبار دیگر با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا