آذربایجاناخبارایران

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز بزرگنمایی می​شود

محسن پاک آئین معتقد است که یکی از ترفندهای غربی​ها و رژیم صهیونیستی این است که تهدیدات آسیای مرکزی و قفقاز را برای ایران بزرگنمایی کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، محسن پاک آئین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفت وگوی خود در کافه خبر گفت: ما باید به کشورهای همسایه خودمان مخصوصا کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز نگاه فرصت محورانه داشته باشیم. یعنی این کشورها را فرصتی برای خودمان بدانیم که می​توانند ظرفیت​های ما را در سیاست خارجی بالا ببرند. گاهی متاسفانه نگاه، نگاه تهدید محور به این کشورهاست. یکی از ترفندهای غربی​ها و رژیم صهیونیستی این است که تهدیدات آسیای مرکزی و قفقاز را برای ایران بزرگنمایی کنند. یعنی ما دائما نگران باشیم و بترسیم که رژیم صهیونیستی این کشورها را به عنوان تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران هدایت می​کند. در حالی که واقعا اینگونه نیست.

وی در توضیح این مطلب گفت: اگر به اخباری که درباره حضور رژیم صهیونیستی در منطقه هست دقت بفرمایید ، می بینید که منابع این​ها اغلب خود رسانه های رژیم صهیونیستی است. رسانه های صهیونیستی و رسانه های غربی متمایل به این رژیم دائما تهدید این کشورها برای ایران را بزرگنمایی می​کنند .از سوی دیگر رابطه خوب خود با کشورهای این منطقه را بزرگنمایی می کنند. بارها تاکید شده که رژیم صهیونیستی 4.5 میلیارد یورو با جمهوری آذربایجان معامله دارد و بخش عظیم آن هم تعاملات نظامی است.بخشی از این آمار را، کارشناسان ما تایید نمی کنند. حتی خود آذری​ها هم به صراحت این رقم را اعلام نمی کنند. اما در داخل ایران دائما این مسایل مطرح می شود.

مشروح این گفت و گو به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا