آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

اعتراض اسقف اعظم گرجستان بخاطر ساخت و پخش موسیقی اهانت آمیز از سوی شبکه تلویزیونی جمهوری آذربایجان

اسقف اعظم گرجستان بخاطر ساخت و پخش کلیپ موسیقی اهانت آمیز شبکه تلویزیونی «آ.ار.ب.» جمهوری آذربایجان در یکی از معابد گرجی واقع در منطقه «گاخ» در منطقه مرزی جمهوری آذربایجان با گرجستان، به دولت باکو و اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان اعتراض کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه اینترنتی ویرتوالاز نوشت: خلیفه گری کلیساهای گرجستان با انتشار یادداشتی در پایگاه رسمی خود به پخش برنامه تفریحی شبکه تلویزیونی «آ.ار.ب.» جمهوری آذربایجان با نام «فرناندو در شهر است»، اعتراض کرد.
قسمتی از این برنامه که یک سیاه پوست آن را اجرا می کند، در کلیسای «گئورگی مقدس» در شهرستان «گاخ» جمهوری آذربایجان تولید شده است. در این برنامه ، خواننده ای جوان از محراب این کلیسا خارج شده و ترانه «مریم مقدس» فرانس شوبرت را اجرا کرده است.
خلیفه گری کلیساهای گرجستان تاکید کرده است : « این برنامه به احساسات دینداران اهانت کرده است و متاسفانه برای نخستین بار نیست که شاهد چنین اهانتی هستیم. ما از حکومت (جمهوری) آذربایجان و همچنین الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز درخواست می کنیم که اجازه تکرار این اهانت ها را ندهند.»
در سال ۲۰۱۵ نیز خلیفه گری کلیسای گرجستان به پخش کلیپ اهانت آمیز شبکه «آ.ت.و.» جمهوری آذربایجان از معبد «گئورگی مقدس» در شهرستان گاخ اعتراض کرده بود.
کلیسای «گئورگی مقدس» در روستای «گاخ اینگیلوی» شهرستان گاخ واقع است و در سال ۱۸۸۸، «اداره احیای مسیحیت در قفقاز» آن را به افتخار «گئورگی مقدس» بنا کرده است. وزارت فرهنگ و توریسم جمهوری آذربایجان از این کلیسا به عنوان بنای تاریخی محافظت می کند و جمعیت دینی متولی آن در جمهوری آذربایجان به ثبت رسمی رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا