آذربایجاناخبارعمومی

برگزاری مراسم تجلیل از روابط باکو-تل آویو در کنیسه «سینای» لس آنجلس

مراسم بیست و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در لس آنجلس برگزار شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این مراسم که در «کنیسه سینای»، از بانفوذترین مراکز یهودی آمریکا برگزار شد، نسیمی آقایف و سام گروندورگ ، سرکنسول های جمهوری آذربایجان و اسراییل در لس آنجلس به عنوان میهمان اصلی دعوت شده بودند.
در این مراسم،سیصد میهمان از جمله سرکنسول های کشورهای خارجی در لس آنجلس ، نمایندگان متنفذ جامعه یهودیان محلی ، روحانیون و اعضای نهادهای انتخاباتی مختلف محلی و نیز نمایندگان بسیاری از جمعیت ها و روسای شرکت های فعال در بخش های مالی و حقوقی و فعالان اجتماعی – سیاسی و روزنامه نگاران حضور داشتند.
کنسولگری جمهوری آذربایجان در لس آنجلس اعلام کرد اجرای سرودهای ملی آمریکا، (جمهوری) آذربایجان و اسراییل در این مراسم توسط مارکوس فلدمن، خواننده سرودهای مذهبی «معبد سینای» به زبان های ویژه هر سه کشور ، تحسین حضار را برانگیخت.
به گزارش نیوزویک، خاخام داوید ولپی، که متنفذترین خاخام آمریکاست، طی سخنانی در این مراسم با یادآوری سفر هیاتی بزرگ از «کنیسه سینای» به جمهوری  آذربایجان در سال ۲۰۱۵ گفت این سفر تاثیر زیادی در میهمانان بر جای گذاشت .
خاخام ولپی، روابط نزدیک میان اسراییل و جمهوری آذربایجان را در جهانی که بحران های بزرگی بر آن حاکم است، الگویی بی نظیر برای دنیا دانست.
دانیل شنور، مدیر نمایندگی «کمیته یهودیان آمریکا» در لس آنجلس نیز در این مراسم سخنرانی کرد.
نسیمی آقایف، سرکنسول جمهوری  آذربایجان در لس آنجلس با سخنرانی درباره میراث «تساهل» در جمهوری آذربایجان گفت تمامی ادیان و اقوام با جامعه یهودیان در جمهوری آذربایجان روابط دوستانه دارند و این سنت، در برقراری و توسعه مناسبات جمهوری آذربایجان و اسراییل در زمانه کنونی نقش مهمی ایفاء کرده است.
سام گروندورگ، سرکنسول اسراییل در لس آنجلس نیز گفت مناسبات اسراییل و جمهوری آذربایجان که بطور مستمر در حال توسعه و ارتقاء است، بر روابط دوستانه و اعتمادآمیز متکی است و ملت اسراییل از دستاوردهای جمهوری آذربایجان مستقل خوشحال است.
نسیمی آقایف نیز گفت یادآوری ویژه «نسل کشی خوجالی» در سخنرانی روون ریولین، رییس جمهوری اسراییل در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ یکی دیگر از نشانه های دوستی جمهوری آذربایجان و اسراییل است.
سام گروندورگ نیز گفت اسراییل از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت می کند و خواهان حل مسالمت آمیز مناقشات در منطقه است.
سپس هنرمندان آذربایجانی و یهودی ترانه های محبوب هر دو ملت را اجرا کردند.

منبع:آذرتاج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا