آذربایجاناخبارعمومینارداران

دادگاه تجدیدنظر جمهوری آذربایجان پرونده حاج طالع باقرزاده و ۱۷ نفر دیگر از دستگیرشدگان حوادث نارداران را به دادگاه بدوی عودت داد

دادگاه تجدیدنظر جمهوری آذربایجان، پرونده حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و ۱۷ نفر دیگر از دستگیرشدگان در نارداران را به دادگاه بدوی بازگرداند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  رادیو آزادی، یالچین ایمانف، وکیل مدافع شماری از متهمان پرونده نارداران گفت : « به علت شکایت ما به رعایت نشدن روند درنظر گرفته شده در قانون مبنی بر تحویل صورتجلسه دادگاه به وکلای متهمان طی سه روز پس از صدور حکم، دادگاه تجدیدنظر ناگزیر شد پرونده را به دادگاه قبلی بازگرداند.»
ایمانف گفت : « براساس قانون ، صورتجلسه دادگاه باید طی سه روز پس از صدور حکم، به وکلای متهمان تحویل شود. حکم دادگاه جرایم سنگین علیه طالع باقرزاده و ۱۷ متهم دیگر در روز ۲۵ ژانویه ۲۰۱۷صادر شد. اما، ما در دهه نخست ماه مه ۲۰۱۷ توانستیم از صورتجلسه های دادگاه مطلع شود.»
وکیل مدافع متهمان همچنین گفت : « متن صورتجلسه ها نیز با تحریف تنظیم شده اند و سوالاتی که وکلا و متهمان از ماموران « اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته» در دادگاه کرده بودند، در صورتجلسه ها نیامده است. قضات دادگاه تجدیدنظر نیز با درنظر گرفتن این شکایت ، پرونده را به دادگاه بدوی بازگرداندند.»
طالع باقرزاده ، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و شماری از شرکت کنندگان در مراسمی (مراسم عزاداری در آستانه اربعین) که در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در نارداران تشکیل شده بود، در عملیات ماموران اداره مبارزه با جرایم سنگین وزارت کشور جمهوری آذربایجان دستگیر شدند.
در جریان این عملیات ، شش تن که چهار نفر از آنها شرکت کنندگان در این مراسم و دو تن نیز از نیروهای پلیس بودند، کشته شدند.
درپی واقعه نارداران، بیش از۷۰ نفر دستگیر شدند که شماری از آنها به اتهام نگهداری سلاح ، به زندان های دو سال و شش ماهه محکوم شده اند. بیش از ۴۰ نفر دیگر نیز با تقسیم به سه گروه، با اقامه اتهامات سنگین تری نظیر تلاش برای براندازی دولت، تروریسم و ایجاد تفرقه دینی ، تحت محاکمه قرار گرفتند.
دادگاه جرایم سنگین باکو ، طالع باقرزاده و« عباس حسین»، از فعالان جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان را به ۲۰ سال زندان و سایر متهمانی را که در این پرونده محاکمه می شدند، به زندان های ده تا نوزده ساله محکوم کرد.
با بازگردانده شدن پرونده این افراد به دادگاه بدوی، رسیدگی دادگاه تجدیدنظر باکو به این پرونده تا زمان نامعلومی به تعویق افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا