آذربایجاناخبارعمومینارداران

حاکمیت جمهوری آذربایجان از صدور شناسنامه برای فرزند حاج طالع باقر زاده خودداری می کند

حاکمیت جمهوری آذربایجان از صدور شناسنامه برای فرزند حاج طالع باقرزاده، رهبر زندانی جنبش اتحاد مسلمانان، به علت انتخاب نام «ابوالفضل عباس» خودداری می کند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آزادلیق،خانم لیلا اسماعیل زاده، همسر حاج طالع باقرزاده گفت:دو ماه دیگر فرزندمان یک ساله خواهد شد و اداره ثبت اعلام می کند که بنا به بخشنامه موسسه ادبیات آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان، نمی توان نام «ابوالفضل عباس» را برای نامگذاری فرزندان استفاده کرد.
خانم لیلا اسماعیل زاده افزود: به دادگاه نیز شکایت کردیم که پس از سه ماه رسیدگی ، دادگاه نیز نظر اداره ثبت را تایید کرده است.
یالچین ایمانف، وکیل مدافع نیز گفت رای دادگاه برغم اینکه در ۲۷ مارس صادر شده است، پس از دو ماه معطلی در ۲۴ مه به من ابلاغ شده است.
یالچین ایمانف افزود:« بارها برای دریافت حکم دادگاه ، مراجعه کرده بودم. مسئولان دادگاه می گفتند مدت ها پیش حکم قاضی ارسال شده است. اما، هیچ سندی مبنی بر ارسال حکم قاضی نیز ارایه نمی شد تا اینکه در ۲۴ مه حکم را ابلاغ کردند.»
فرزند حاج طالع باقرزاده، در ۲۵ جولای سال ۲۰۱۶، هفت ماه پس از دستگیری وی در ۲۶نوامبر ۲۰۱۵ در روستای نارداران، به دنیا آمده است و دو ماه دیگر، یک ساله خواهد شد.اما، اداره ثبت جمهوری آذربایجان به علت ممنوع شدن برخی از اسامی از جمله «ابوالفضل عباس» ، از صدور گواهی ولادت برای او خودداری کرده است.
خانم لیلا اسماعیل زاده گفت: براساس «قانون خانواده» جمهوری آذربایجان، نامگذاری برای فرزندان از حقوق والدین است.
طالع باقرزاده به هنگام سخنرانی در مراسم عزاداری پیش از اربعین در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵در نارداران دستگیر شد که درپی آن ، دادگاه جرایم سنگین باکو وی را به ۲۰ سال زندان محکوم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا