آذربایجاناخبار

اعلام ورشکستگی بانک بین المللی آذربایجان؛ احتمال کشیده شدن پای جمهوری آذربایجان به دادگاه از سوی دولت قزاقستان

علی رغم اظهارات مسئولین بانکی که ادعای پرداخت تمامی بدهی‌های بانکی را کرده‌اند ، مقامات آستانه احتمال غیر قابل بازگشت بودن پول‌های بازنشستگان را می‌دهند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،بنابر اخبار رسانه‌های جمهوری آذربایجان، نماینده حزب “نور اوتان”در پارلمان قزاقستان و عضو کمیسیون بودجه و امور مالی مجلس، عمر خان اکسیک بای‌اف در مصاحبه تلویزیونی با شبکه “آستانه” گزینه باز پس گیری این پول‌ها از طریق دادگاه را مطرح کرده است.

اکسیک بای اف در این ارتباط اظهار داشته است: در حال حاضر دولت جمهوری آذربایجان بر ۷۶% سهام بانک بین المللی آذربایجان نظارت می‌کند یعنی دولت جمهوری  آذربایجان مسئول باز پرداخت بدهی‌های خارجی است اما فعلا هیچ تضمینی وجود ندارد. در صورت عدم بازگشت پول‌ها، دولت قزاقستان بدون اینکه درآمدی از محل دارایی صندوق بازنشستگی داشته باشد، متضرر خواهد شد.

ممکن است برای بازپرداخت پول‌ها از طریق دادگاه اقدام شود چرا که در این بین دولت جمهوری آذربایجان متعهد شده است اگر مبالغ باز پرداخت نشود ما می‌توانیم پای دولت جمهوری آذربایجان را به دادگاه کشانده و قطعا با کمک سازمان های قضایی این پول ها را استرداد کنیم.

اکسیک بای اف همچنین در موضوع  سپردن دارایی صندوق بازنشستگان به بانکی با ریسک بالا درجمهوری آذربایجان مدیریت مجموعه را مقصر می داند.

گفتنی است؛ بانک بین المللی آذربایجان توقف پرداخت ۳٫۳ میلیارد دلار بدهی خارجی را اعلام کرده و جهت حفظ دارایی‌هایش از طلبکاران به دادگاه نیویورک اعلام ورشکستگی کرده است.

هفته جاری بانک با طلبکارانش مذاکراتی در لندن خواهد داشت که در صورت اخذ نتیجه مطلوب از مذاکرات، بدهی‌ها به دولت آذربایجان منتقل خواهد شد. اعلام  پرداخت بدهی‌ها از سوی بانک علاوه برخود بانک، بر رتبه بندی اعتباری جمهوری آذربایجان هم ضربه وارد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا