اخباراردبیلایران

آیت الله عاملی:انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نمایش عظیم دموکراسی بود

امام جمعه اردبیل گفت: انتخابات اخیر نمایش عظیم دموکراسی بود و میزان مشارکت در کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند، مشاهده نمی‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با تاکید بر فضیلت استثنایی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان مظاهر تربیتی حق تعالی و عنایت ویژه خداوندی بر مسلمان‌ها است.

وی بر فضیلت باز شدن مساجد در ماه مبارک رمضان و قرائت یک جزء قرآن به صورت جمعی و دعوت از علما جهت وعظ و تذکرات اخلاقی تاکید کرد و افزود: اجرای این برنامه‌ها از وظایف هیئت امناء مساجد است و قرآن در ماه مبارک رمضان نباید در استان ما مهجور و شاکی باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها نیز اظهار کرد: حضور ۴۱ میلیون ایرانی در پای صندوق‌های رای پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ماست.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: در این حضور استثنایی چند طایفه شکست خوردند؛ کسانی که برنامه انگشت سفید را برای ملت ما طراحی کرده بودند، کسانی که با مشروعیت نظام اسلامی مشکل دارند، چرا که بزرگترین عامل مشروعیت یک نظام حضور مردم در صحنه انتخابات است و جمهوری اسلامی با این حضور به اوج مشروعیت رسید، کسانی که با قانون اساسی مشکل دارند، حضور ۷۳ درصدی، کامل ترین مهر صحت بر بند بند قانون اساسی است.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: از این حضور معلوم شد که ملت ما جمهوری اسلامی را با قید اسلامیت می‌خواهند و نظام ولایت فقیه برای آن‌ها نظام آرمانی است، این انتخابات به منزله رای‌گیری مجدد بر کل قانون اساسی بود و ممکن نیست شخصی با قانون اساسی کشوری مشکل داشته باشد ولی در قالب آن قانون اساسی برای انتخابات حاضر شود.

وی اظهار کرد: کسانی که تبلیغ می‌کردند که ایران یک کشور غیر دموکراتیک است، این انتخابات نمایش عظیم دموکراسی بود و میزان مشارکت در کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند وجود ندارد و میانگین شرکت در آمریکا ۴۶ درصد است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که می‌گفتند انتخابات ایران آزاد و رقابتی نیست بلکه مهندسی شده و فرمایشی است با این مشارکت معلوم شد که هم انتخابات جدی است و هم دموکراسی حقیقی است و هم نظام، امانت‌دار رای مردم است و تهمت به نظام در سال ۸۸ جفای محض بود چون سیستم امسال همان سیستم ۸۸ است و اعتراض آن زمان اعتراض بر علیه جمهوریت نظام بود.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: کسانی هستند که با روحانیت مشکل دارند و برای دشمن خیلی سخت است که ببیند دو روحانی رای ۴۱ میلیونی در کشور اسلامی دارند.

وی اظهار کرد: کسانی با تحریم درصدد انتقام از ملت هستند تا مردم صحنه را خالی کنند و هدف از تحریم‌ها خسته کردن ملت و به تعبیر آن‌ها فلج کردن ملت است که این انتخابات نشان داد شان ملت ما اجل از این است که با این اذیت و آزارها مجد و عظمت تاریخی خود را از دست دهد و ما تاسف می‌خوریم که آمریکا باز راه را اشتباه می‌رود و از هفته گذشته تهدید به تحریم‌های بیشتر را شروع کرده است و آن‌ها عملا می‌گویند یا تحریم یا تسلیم و ما می‌گوییم “هیهات منا الذله”.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: کسانی که می‌خواستند سوء تدبیر را به پای رهبر معظم انقلاب بنویسند که با رهبریت ایشان ملت از نظام و انقلاب و از ارزش‌های انقلاب برگشته است؛ ولی حضرت آقا با درایت تمام زمینه حضور حداکثری را فراهم کردند و این حضور اوج، مدیریت آرمانی مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: کسانی که در آرزوی جدایی بین ملت و نظام هستند این حجم مشارکت نشان داد که ملت ما دل به این نظام و انقلاب داده است و این انتخابات نشان از افزایش اعتماد ملی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: کسانی که توقع دارند مثل سایر انقلاب‌ها با فاصله گرفتن ملت از مبدا انقلاب فاصله ملت از انقلاب و از ارزش‌های انقلابی بیشتر شود اما قضیه عکس شد و اگر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری قبلی ۷۲ درصد بود امسال ۷۳ درصد شد.

وی افزود: این دستاوردها همه مطلوب جناح غیرغالب هم هست و لذا می‌گوییم در این انتخابات هر دو جناح پیروز شدند و برای جناح پیروز توصیه‌هایی داریم که سر فرصت بیان خواهیم کرد، ولی فعلا تذکر یکی از آن‌ها ضروری است.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: ملت ما به رفع دعواهای سیاسی در کشور حریص است و می‌خواهد انرژی کشور به جای صرف شدن به دعواهای سیاسی مصروف به سازندگی کشور شود، ملت ما در این چهار سال جدید نمی‌خواهد شاهد دعوا و نزاع نیروهای انقلاب باشد، ملت ما از این گونه دعواها خسته شده و از آن بیزار است و وقت برای دعوا نیست و زمان به شدت از دست می رود و همه انتظار دارند که بعد از انتخابات همدلی و مهربانی بین نیروهای سیاسی حاکم شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متاسفانه کلید دعوا در ۴ سال جدید از طرف سیاسیون جناح پیروز زده شده است و از بدو پیروزی، بزرگان این جناح، جناح مقابل را با نسبت‌ها و القاب ناشایست یاد می‌کنند و این نشان می‌دهد که آنها هنوز از فضای انتخابات بیرون نیامده‌اند و چنین روشی از طرف هر جناحی باشد مذموم است.

وی افزود: انسان‌های بزرگ باید سخن‌های بزرگ بگویند، نگاه بزرگ و قلب بزرگ داشته باشند و با ادبیات فاخر با ملت خود سخن بگویند، بد و بیراه گفتن به کاندیدای غیر منتخب و استهزاء طرف مقابل، قطعا اهانت به فهم و شعور و تشخیص ۱۶ میلیون ایرانی است و جناح پیروز بجای این روش باید نقد مخالفان را نصب‌العین خود قرار دهد و هر نقدی را که وارد و عاقلانه بداند به آن عمل کند.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها بانک مرکزی را از مقصران اصلی در عدم نظارت به موسسه مالی اعتباری کاسپین دانست و از دولت خواست در حل مشکل سپرده‌گذاران ساعی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با محکوم کردن جنایات رژیم بحرین در حق شخصیت علمی بزرگ بحرین حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، این گونه جنایات را مستظهر به آمریکا و چراغ سبز و حمایت آنها دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا