اخبارایرانعمومیگرجستان

پنجمین همایش بین‌المللی دانشجویی در گرجستان برگزار گردید/تصاویر

پنجمین همایش بین‌المللی دانشجویی با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه بین‌المللی قفقاز، برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پنجمین همایش بین‌المللی دانشجویی، با شرکت ۲۷۰ تن از دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری سراسر گرجستان و با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محل سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی قفقاز برگزار شد.

در این همایش، واختانگ تسیوادزه، مؤسس دانشگاه بین‌المللی قفقاز طی سخنانی، گفت: هدف کلی این دانشگاه، توسعه و ترویج همکاری‌های چند جانبه منطقه‌ای به منظور تقویت روابط علمی و فرهنگی کشورهاست.

وی در ادامه، اظهار کرد: بخش ایران به همت رایزنی فرهنگی کشورمان از سه سال قبل به این همایش اضافه شده است و یکی از مهمترین بخش‌ها در این همایش به شمار می‌رود که با استقبال خوب دانشجویان، مقالات ارزشمندی ارائه شده است.

اشتراکات فرهنگی ایران و گرجستان بین کشورهای منطقه بی سابقه است

مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان گفت: امروزه گفتمان و ارتباط با جوامع و کشورها تنها راه توسعه همکاری‌های فرهنگی و حضور در سایر عرصه‌های اجتماعی است.

وی در سخنان خود، بیان کرد: وقتی روابط کشورها در عرصه‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم، بی شک زیربنای این ارتباط، مشترکات فرهنگی و تمدنی کشورها است.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران از گذشته به دلیل موقعیت ویژه و برخورداری از منابع و انرژی مورد توجه سایر کشورهای جهان قرار گرفته و موقعیت استراتژیک جغرافیایی همواره حائز اهمیت بوده و نقش مهمی در اقتصاد و تصمیمات سیاسی کشورها داشته است.

وی در پایان سخنان خود، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گذشته دور تأثیرگذارترین کشور در آسیای میانه و قفقاز بوده است. پیشینه تمدنی و اشتراکات فرهنگی با گرجستان بین تمام کشورهای منطقه بی سابقه است.

کامران‌فرد افزود: ریشه‌های مشترک در ادبیات و هنر، گواه نزدیکی و الگوبرداری هنرمندان و مشاهیر ادبی دو کشور در طول تاریخ است؛ این ظرفیت و سرمایه ارزشمند فرهنگی مورد توجه دو کشور است.

در این همایش، مقالاتی در حوزه روابط بین‌الملل، تجارت فرهنگ و تمدن کشورها توسط دانشجویان شرکت کننده ارائه شد. همچنین، ۳۳ تن از دانشجویان مقالات خود را در خصوص فرهنگ، تمدن و جایگاه ایران در جهان امروز ارائه کردند.

در بخش پایانی این همایش، گواهینامه شرکت در همایش از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان به دانشجویانی که در خصوص مسائل روز جمهوری اسلامی ایران مقاله ارائه کردند، اعطاء شد.

نگاهی به فعالیت‌های دانشگاه بین‌المللی قفقاز

دانشگاه بین‌المللی قفقاز، مرکز دانشگاهی خصوصی است که از سال ۱۹۹۵ میلادی فعالیت می‌کند  و حدود ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در رشته‌های مختلف چون تجارت، حقوق، علوم پزشکی، علوم اجتماعی و … در آن تحصیل می‌کنند.

دانشگاه بین‌المللی قفقاز دارای روابط علمی گسترده‌ای چون تبادل دانشجو و برگزاری مشترک همایش‌ها و برنامه‌های علمی با برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در خارج از گرجستان از جمله دانشگاه اودلار ایوردوز در جمهوری آذربایجان و دانشگاه فنی برنو در جمهوری چک، دانشگاه قفقاز در جمهوری آذربایجان، دانشگاه سلیمان دمیرل در ترکیه و بنیاد روموالدو دل بیانکو در ایتالیا است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا