آذربایجاناخبارترکیه

جشنواره فرهنگی ترکیه در جمهوری آذربایجان

در راستای معرفی جاذبه های فرهنگی ترکیه، یک جشنواره فرهنگی تحت عنوان «بازار ترک» در باکو پایتخت آذربایجان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، با مشارکت وزرات فرهنگ و گردشگری ترکیه، شهرداری استانبول و سفارت ترکیه در جمهوری آذربایجان، در حاشیه چهارمین دوره از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو، جشنواره ای به منظور معرفی فرهنگ و روزهای فرهنگی ترکیه تحت عنوان «بازار ترک» در پارک صابر در ارگ تاریخی ایچری شهر، بر گزار شد و پذیرای میهمانان علاقمند خود شد.

در این مراسم که ارکان اوزاورال، سفیر ترکیه در باکو و بسیاری از نمایندگان سازمان ها و نهادهای ترک نیز حضور یافتند؛ گروه های موسیقی مردمی ترکیه، موسیقی مقامی  به هنرنمایی پرداخته و تماشاچیان با در دست داشتن پرچم های دو کشور به همراهی با هنرمندان پرداختند.

اجرای سرودهای سنتی مهتر توسط گروه مهتران و رژه آنها در مقابل دیوارهای قلعه نیز با استقبال و تشویق حضار مواجه شد. در این بازار سنتی علاوه بر کتاب، هنر ابرو، سرامیک، خوشنویسی و خط؛ غذاهای ترکی نیز معرفی شد که مورد توجه آذربایجانی ها قرار گرفت.

اوزاورال در سخنانی گفت: با برگزاری این قبیل جشنواره های فرهنگی، از یک سو بازی های همبستگی کشورهای اسلامی معرفی شده و از سوی دیگر این فرهنگ ها شناسانده خواهد شد.

وی افزود: “در این دوره از رقابت ها، ترکیه با بیشترین تعداد ورزشکاران شرکت داشته و در این مراسم نیز با بزرگترین گروه از هنرمندان با حدود ۲۰۰ هنرمند حضور بهم رسانده است. بسیاری از صنایع دستی از ابرو گرفته تا تلکاری در غرفه های مختلف به نمایش گذاشته شده است. همچنین موسیقی و رقص های محلی نیز که از رسوم فراغتی ترکیه به شمار می روند نیز معرفی شده اند. این مراسم نمونه ای دیگر از همبستگی ترکیه و آذربایجان است”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا