آذربایجاناخبارروسیه

هشدار روسیه به جمهوری آذربایجان

در پی اعتراض وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به انحلال یک تشکل آذربایجانی های مقیم روسیه، مسکو به باکو هشدار داد که در مسائل داخلی روسیه دخالت نکند.

به گزارش مکز فرهنگی قفقاز، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران گفت: اظهارات مقام وزارت خارجه جمهوری آذربایحان در مورد یک حکم دادگاه عالی برای انحلال سازمان اجتماعی «کنگره سراسری آذربایجانی های روسیه» که به دلیل تخلفات مکرر از قانون صادر شد، حیرت آور است.

بنا به اعلام روز پنجشنبه وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان زاخارووا، در اظهارات سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، از تعادل در روابط بین قومی، اصلاحات و دورنمای گفت وگوی بین فرهنگ ها در روسیه سخن به میان آمده است.

مقام روس با بیان اینکه اینگونه اظهارات را بی جا و بی مورد می دانیم، اظهار کرد: ارزیابی حکم دادگاه روسی در باره یک سازمان اجتماعی در روسیه به عنوان اقدام غیردوستانه علیه جمهوری آذربایجان را عجیب می دانیم.

وی ادامه داد: مایه تاسف است که وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روایت منتشر شده از این اقدام در چند رسانه آذری را مبنی بر رد پای ارمنی در حکم دادگاه روسی تکرار کرده است.

زاخارووا گفت: هیچ نیازی به توصیه های مشکوک در باره چگونگی برقراری روابط بین اقوام درروسیه نداریم، زیرا کشور ما چندملیتی دمکراتیک است که حقوق همه صرف نظر از تعلقات قومی و ملیتی در آن تامین و تضمین می شود.

وی افزود: تمامی شرایط لازم برای سازماندهی فعالیت های فرهنگی سازمان های اجتماعی فراهم شده است و ازجمله بیش از ۲۶۰ سازمان غیردولتی برای تامین منافع شهروندان روس آذری تبار فعالیت می کنند.

زاخارووا در پایان گفت: روسیه همچنان به مشارکت راهبردی با جمهوری آذربایجان و سیاست تحکیم همه جانبه روابط دو کشور ارج می نهد و اطمینان دارم که نقل قول از سخنان من به روابط مسکو- باکو آسیب نمی زند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا