آذربایجاناخبارعمومینارداران

ارائه بخشی از اسناد سرویس امنیتی جمهوری آذربایجان به دادگاه؛ مشخصات گزارش دهنده‌ی فعالیت‌های حاج طالع فاش شد

همان طور که قابل انتظار بود با لغو شدن بخش به اصطلاح ضد ترور سرویس امنیتی جمهوری آذربایجان، اطلاعات مربوط به این سازمان آشکار خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از AzPolitika.info، اسامی سوءاستفاده کنندگان از بودجه عمومی به مبلغ ۷ میلیون منات برخی، با نام‌های مستعار و واقعی آشکار شد.

براساس اسناد ارائه شده ائلچین قلی اف و معاون وی ایلقار علی اف، طی عملیات‌هایی که بین سال های ۲۰۱۱-۲۰۱۵ انجام یافته و از بودجه عمومی مبلغی بالغ بر ۷ میلیون منات برای این عملیات‌ها خرج شده است بیشتر این مبلغ برای جاسوسان و افراد مورد وثوق دولت پرداخت شده است. اسامی برخی از افراد مورد اعتماد سیستم مشخص شده و برخی دیگر نیز با اسم رمز آشکار شده‌اند.

اسامی ۴ نفری که با اسم واقعی خود به رسانه‌ها معرفی شده‌اند به ترتیب آورده می‌شوند. لازم به ذکر است که اطلاعات مربوط به طالع باقراف توسط یکی از این افراد به سرویس امنیتی جمهوری آذربایجان داده شده است.

۱٫ائلچین بهبوداف، در سال ۲۰۱۳ از طرف سرویس امنیتی جمهوری آذربایجان جذب شده و ماهانه ۲ هزار منات حقوق گرفته است. همچنین برنامه و هزینه سفرهای خارجی وی تامین شده است.

۲٫ وزیر امور مالیاتی سابق فیکرت یوسف اف، در سال ۲۰۱۵ شروع به همکاری با سرویس امنیتی کشور کرده و در این مدت نزدیک به ۹۰ هزار منات پول دریافت کرده است.

۳٫ایلقار علی اف، دبیر تشکل “یئنی صباح” بین سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۱ ، ۱۳۲ هزار منات، ۶۱۰۰ دلار و ۲۴۰۰ یورو پول دریافت کرده است.

۴٫ النور ممداف، در سال ۲۰۱۴ از سوی سرویس امنیتی استخدام شده و با ارائه اخبار مبنی بر تاسیس ” جنبش اتحادیه مسلمانان” از سوی طالع باقرزاده ۱۰ هزار منات پاداش گرفته است. گفتنی است این شخص از سال ۲۰۰۴ و از سوی معاون سرویس امنیتی ایلقار علی اف جذب تشکیلات شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا