آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

سفیر ترکیه در ایران :در تدارک مقدمات دیدار روسای جمهور ترکیه، آذربایجان و ایران هستیم

رضا حاکان تکین سفیر ترکیه در ایران از تهیه مقدمات دیدار سه جانبه میان روسای جمهوری ایران،ترکیه و جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا،رضا حاکان تکین سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با نمایندگی خبرگزاری «آپا» در تهران اعلام نمود:جمهوری آذربایجان، ترکیه و ایران سه کشور مسلمان هستند و میان این سه کشور مشترکات زیادی وجود دارد که آنها را به یکدیگر نزدیک می کند. هر سه کشور آذربایجان، ترکیه و ایران آماده توسعه همکاریها میان خود هستند و در حال حاضر نیز میان سه کشور همکاری های گسترده اقتصادی و تجاری وجود دارد و ما می خواهیم این همکاریها را گسترش دهیم به همین راستا در صدد توسعه روابط خودمان در چارچوب همکاریهای سه جانبه هستیم، تا کنون در این زمینه کارهایی صورت گرفته است. در سال گذشته وزرای امور خارجه سه کشور در شهر «رامسر» ایران با یکدیگر دیدار سه جانبه داشتند.

وی افزود:در خصوص همکاریهای سه جانبه میان سه کشور پتانسیل زیادی وجود دارد. انشاء الله تلاش در این زمینه افزایش یافته و ما بزودی شاهد ثمره این تلاش ها خواهیم بود. این موضوع به نفع ملت هر سه کشور خواهد بود. در حال حاضر هدف اصلی ما تهیه مقدمات دیدار سه جانبه روسای جمهور ترکیه، آذربایجان و ایران می باشد. در روزهای آینده در ایران انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و پس از آن این موضوع را به صورت جدی مورد مذاکره قرار خواهیم داد. با اینکه تا کنون زمان دیدار سه جانبه روسای جمهور سه کشور مشخص نشده است اما هر سه طرف خواهان برگزاری این دیدار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا