آذربایجاناخبارایرانعمومینارداران

اعلام همبستگی هیئت های حسینی تبریز با دینداران محبوس در جمهوری آذربایجان

در سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) که روز همبستگی با فعالان دینی محبوس در جمهوری آذربایجان نامیده شده است جمعی از هیئت های حسینی تبریز ضمن عزاداری در سوگ آن امام همام، با زندانیان دربند اعلام همبستگی کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آران نیوز، از جمله این هیئت ها هیئت عزاداران شاهزاده علی اصغر(ع) تبریز بود که در حسینیه ناظم آقای تبریز به عزاداری پرداخت.
حجت الاسلام همایونی سخنران این هیئت، با بیان شمه ای از زندگانی امام کاظم(ع) که بیشتر عمر گرامیشان در زندان هارون الرشید سپری شد گفت: متاسفانه امروز در جمهوری آذربایجان تعداد محبوسانی که در اعتراض به امور خلاف دین مانند اعتراض به برگزاری یوروویژن، اعتراض به قانون منع حجاب دختران در مدارس و اعتراض به تخریب مساجد و یا اقامه عزا برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به زندان افتاده اند به بیش از صد نفر رسیده است.
وی افزود: با وجود این که از خداوند آزادی هرچه زودتر این دینداران محبوس و غیرتمندان دینی را می خواهیم، در عین حال از دولت آذربایجان میخواهیم به خواست اکثریت دیندار این کشور در آزادی های عقیدتی مشروع احترام بگذارد و تحت تاثیر خیرناخواهان صهیونیست شهروندان خود را در زندان محبوس نکند.
این سخنران مذهبی گفت: هارون الرشید فکر می کرد می تواند با زندانی کردن امام موسی کاظم(ع) و دورکردن شیعیان آن حضرت از وی، تعالیم امام را نیز محدود کند غافل از این که خداوند در قرآن کریم خاطرنشان کرده است که هرچقدر بخواهند نور خدا را خاموش گردانند، خداوند حافظ و نگهبان این نور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا