آذربایجاناخبارایرانعمومیناردارانویژه

مراسم گرامیداشت همبستگی با زندانیان اسلامگرای جمهوری آذربایجان در شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار گردید/تصاویر

شامگاه روز یکشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم گرامیداشت همبستگی با زندانیان اسلامگرای جمهوری آذربایجان  همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)  در مسجد محمدرسول الله(ص) بندر آستارا برگزار گردید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز از  شهرستان مرزی بندر آستارا،در این مراسم حجت الاسلام  مهدی تیموری مدیر کانون فرهنگی تبلیغی وحدت شهرستان آستارا گفت: توجه به آموزه های دینی در کشورهای اسلامی اهمیت دارد و در برخی از کشورهای همسایه شاهد مقابله دولت ها با حجاب و عفاف هستیم و این امر بارها از سوی علمای دین و مردم مومن مورد اعتراض قرار گرفته است.
حجت الاسلام مهدی تیموری با اشاره به اینکه مسلمانان به منظور ایستادگی در برابر استکبار جهانی باید متحد و همدل باشند، اضافه کرد: علما و مسلمانان زیادی نظیر شیخ نمر (رهبر شیعیان عربستان) با الگوگیری از سیره امام موسی کاظم (ع) سال ها در زندان به سر برده و در راه خدا شهید شده اند، اما هرگز در مقابل زیاده خواهی دشمنان تسلیم نشده اند.
وی ادامه داد: بردباری، فروتنی، بخشندگی، تقوا و عبادت خالصانه از ویژگی های امام هفتم بود و هر مسلمانی می تواند با پیاده کردن آنها در زندگی خود از مشکلات و گرفتاری های دنیوی در امان بماند.
وی با بیان اینکه دوران امامت امام موسی کاظم(ع) با خلافت چهار تن از خلفای ستمگر و ظالم عباسی همراه بود، اضافه کرد: امام موسی الکاظم(ع) با ادامه راه امام حسین(ع) و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را نظم و استحکام بخشید و با پایداری و استقامت جانش را فدای اسلام کرد.
تیموری با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید عاری از ظلم و خشونت باشد، گفت: ائمه اطهار(ع) به عنوان هدایتگران راه سعادت و خوشبختی، فرهنگ ناب اسلام را با برگرفتن از آموزه های دینی و قرآنی بین مسلمانان ترویج داده اند.
مداحی و ذکر مصیبت از بخش های دیگر این آئین بود.

  

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا