اخباراوستیای جنوبیعمومیگرجستان

آمریکا و اتحادیه اروپا برگزاری همه‌ پرسی در اوستیای جنوبی را محکوم کردند

 آمریکا و اتحادیه اروپا در بیانیه های جداگانه ای تصمیم به برگزاری همه پرسی در اوستیای جنوبی برای تغییر نام این منطقه از گرجستان را محکوم کردند و این اقدام را نامشروع خواندند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛پایگاه های اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا گزارش دادند: آمریکا تصمیم به برگزاری همه پرسی درباره اصلاح نام قانونی اوستیای جنوبی به جمهوری اوستیای جنوبی – آلانیا در نهم آوریل را محکوم کرد.
مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما این انتخابات نامشروع را که دوازدهم و بیست و ششم مارس در آبخازی برگزار شد و همچنین انتخابات برنامه ریزی شده در نهم آوریل در اوستیای جنوبی را محکوم می کنیم و نتیجه آن را به رسمیت نمی شناسیم.
تونر افزود: « این انتخابات و همه پرسی نامشروع قرار است در اراضی گرجستان بدون رضایت دولت این کشور برگزار شود. آمریکا به طور کامل از تمامیت ارضی گرجستان و حاکمیت این کشور در مرزهای شناخته شده بین المللی آن حمایت می کند. موضع ما درباره آبخازی و اوستیای جنوبی روشن و همیشگی است. این مناطق بخش های لاینفک گرجستان هستند.
سخنگوی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا برگزاری انتخابات به اصطلاح ریاست جمهوری و همه پرسی درباره اصلاح نام اوستیای جنوبی را به رسمیت نمی شناسد.
در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا بر تعهد خود به راه حل صلح آمیز برای این مناقشه در گرجستان از طریق ریاست مشترک مباحثات بین المللی ژنو و هیئت نظارت اتحادیه اروپا تاکید دارد. اتحادیه اروپا همچنین بر حمایت قاطع خود از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان در مرزهای به رسمیت شناخته شده بین المللی این کشور تاکید دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا