آذربایجاناخباراردبیل

سیاست ایران درباره حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تغییرناپذیر است

سفارت ایران در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: سیاست تغییرناپذیر جمهوری اسلامی در حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان کاملا واضح است و ما این موضع خود را بارها اعلام کرده ایم.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  ایرنا، ‘محمدرضا نجفی’ مسئول واحد مطبوعاتی سفارت ایران این مطلب را در واکنش به گزارش رسانه های جمهوری آذربایجان درباره سفر یک هنرمند ایرانی به منطقه قره باغ کوهستانی بیان کرد.
به گفته نجفی، در ایام نوروز هیچ گروه هنری رسمی از ایران به منطقه مورد مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان سفر نکرده است.
وی افزود: گزارش های غیرقابل اعتماد و تحریف شده منابع خبری کشور ثالث، هدف خدشه دار کردن روابط باکو و تهران و انحراف افکار عمومی را دنبال می کند و متاسفانه تا به حال بارها شاهد این چنین تلاش هایی بوده ایم و آن را به شدت محکوم می کنیم.
رسانه های جمهوری آذربایجان به تازگی به نقل از منابع خبری ارمنستان گزارش داده اند که یک هنرمند ایرانی که نام وی میثم هادروت اعلام شده است، در ایام نوروز به قره باغ کوهستانی منطقه جدایی طلب از جمهوری آذربایجان سفر و در آن منطقه با گروه هنری ارمنستان برنامه کنسرت اجرا کرده است.
منطقه قره باغ کوهستانی که بخشی از جمهوری آذربایجان به شمار می رود، در درگیری های نظامی سال های 1992 تا 1994 میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از تسلط دولت باکو خارج شده و تحت تصرف نیروهای ارمنی درآمد.
دولت باکو به هرگونه سفر اتباع کشورهای خارجی به قره باغ کوهستانی واکنش سختی نشان می دهد و آن را غیرقانونی و نقض قوانین جمهوری آذربایجان تلقی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا