آذربایجاناخباراردبیلایران

تعداد گردشگران ورودی آذری از پایانه مرزی بیله‌سوار به ۸۶۴ هزار و ۹۸۹ نفر رسید

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تعداد گردشگران ورودی آذری از پایانه مرزی بیله‌سوار به ۸۶۴ هزار و ۹۸۹ نفر رسید که این تعداد ۷.۵ برابر گردشگران خروجی است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از تسنیم ، قادر تقی‌زاده عصر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر در اردبیل اظهار کرد: مجموع تردد گردشگران و مسافران در پایانه مرزی بیله‌سوار 864 هزار و 989 نفر در طول سال 95 و 819 هزار و 441 نفر در طول سال 94 گزارش شده و تعداد گردشگران ورودی جمهوری آذربایجان از پایانه مرزی بیله‌سوار 7.5 برابر گردشگران خروجی ایرانی در طول سال 95 گزارش شده است.

وی گفت: هم‌اکنون تعداد گردشگران ورودی جمهوری آذربایجان از پایانه مرزی بیله‌سوار را 386 هزار و 75 نفر و گردشگران ایرانی خروجی از پایانه مرزی بیله‌سوار را 52 هزار و 607 نفر در طول سال 95 ثبت شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به ورود 388 هزار و 801 گردشگر جمهوری آذربایجان از پایانه مرزی بیله‌سوار در طول سال 94، اظهار کرد: با وجود مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و مقبره شاه عباس در استان اردبیل که مورد علاقه مردم جمهوری آذربایجان است و نیز قابلیتهای استان و منطقه در مورد توریسم پزشکی و توریسم سلامت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با همکاری جوامع تأسیسات اقامتی و مجتمع های آبدرمانی می‌توانند در رابطه با ارائه بسته‌های سفر مناسب در رابطه یا ورود گردشگران به استان اقدام کنند.

تقی‌زاده با اشاره به ایجاد بازارهای مناسب در کشورهای همجوار از جمله ترکیه و آذربایجان، عرصه در صنعت گردشگری را بازار رقابت عنوان کرد و تصریح کرد: لازمه راهیابی به بازار رقابت گردشگری در جهان نیز افزایش کیفیت خدمات با ارائه نرخ مناسب و نیز تبلیغ و اطلاع رسانی است که سبب می‌شود گردشگران، سفر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور خود را به کشورهای همجوار ترجیح دهند.

وی اظهار کرد: تمامی اقدامات لازم در رابطه با ارائه خدمات به مسافران و میهمانان نوروزی انجام شده و هدف این است که بتوانیم تا حد امکان مطالبات و خواسته‌های مردم را برطرف کرده و شاهد جلب رضایت آنان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا