آذربایجاناخبار

آیا زمان تغییرات در کابینه جمهوری آذربایجان فرا رسیده است؟

در حال حاضر یکی از موضوعات مهم و مورد توجه، مسئله اصلاحات اقتصادی و سیاسی در کشور می باشد. گفته می شد که پس از پایان یافتن تعطیلات نوروزی، دولت در این زمینه وارد عمل شده و دست به اصلاحات اساسی در کشور خواهد زد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات، بیشترین توجهات به موضوع تعیین معاونان رییس جمهور معطوف شده است و گفته می شود که در انجام اصلاحات، دولت استفاده از کادرهای جوان را مورد توجه ویژه قرار خواهد داد. فرج قلی اف رییس حزب «جنبش بیداری ملی» در این خصوص می گوید: «به معنای واقعی کلمه «نقشه راه» تهیه شده برای اصلاحات کشور بسیار خوب است. امروز با توجه به اوضاع متشنج در خط مقدم جبهه، کاهش جهانی قیمت نفت و اوضاع داخلی و خارجی انجام اصلاحات در کشور ضروری است و دیگر زمان تصمیم گیری در خصوص تغییرات در کابینه فرا رسیده است. متاسفانه برخی از ماموران دولتی در کارهای خود به صورت غیر مسئولانه عمل نموده و دست به اسراف و تبذیر می زنند و این دست افراد نمی توانند اصلاحات در کشور را هضم نمایند. فکر می کنم که اصلاحات کادر اداری کشور خیلی ضروری است، هیچ ربطی به ایام عید نوروز ندارد و از ضروریات دوران معاصر می باشد…»
واحد احمداف نماینده مجلس ملی در این خصوص می گوید: «انجام اصلاحات در بخش های مختلف کشور از جمله اختیارات شخص رییس جمهور است و ایشان هر موقع صلاح بدانند، تصمیم در این زمینه را خواهند گرفت. هدف اصلی این است که «نقشه راه استراتژیک» مورد اجرا قرار گیرد. ما با به اجرا گذاشتن این نقشه باید در سال های 2018-2019 میلادی شاهد اصلاحات و توسعه اساسی در کشور شویم. قطعا برای رسیدن به توسعه و رشد اساسی، باید در کشور اصلاحات صورت بگیرد. رییس جمهور نیز یقینا در این خصوص دستورات خود را صادر خواهد کرد…»
همچنین، میهمان علی اف رییس خبرگزاری «توران» در این خصوص می گوید: «فکر می کنم که از ماه آوریل شاهد تعیین معاونان دیگر رییس جمهور و اصلاحات دیگر در کشور باشیم. حضور فعالان سیاسی در زندان را نمی توان به عنوان مانع اصلی انجام اصلاحات نامید چون هنوز اصلاحات در کشور آغاز نشده است…».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا