آذربایجاناخبارایرانروسیه

مسیر گردشگری دریایی انزلی ـ آستارا ـ باکو ـ آستراخان اجرایی می شود

استاندار گیلان ظهر امروز در دیدار با کنستانتین آلکسیف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با اشاره به توسعه مناسبات دو کشور ایران و روسیه گفت: دیدارهای منظم سران دو کشور به غیر از ایجاد فرصت‌های جدید برای گسترش روابط دوجانبه، نقش موثری در فعال‌تر کردن بخش خصوصی دارد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محمدعلی نجفی، دیدارها و رایزنی‌ها در توسعه مناسبت دو کشور، منطقه‌ای و جهانی را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: امروز گیلانی‌ها و تمام مردم حاشیه دریای کاسپین حضور و دوستی دو کشور را بیش از گذشته شاهد هستند.
او با بیان اینکه توسعه روابط موجب روان‌سازی داد و ستد بین دو کشور ایران و روسیه می‌شود، گفت: توسط روابط زمینه تلاش بیشتر بخش خصوصی و بازرگانان را فراهم می‌کند.
نجفی، فراهم کردن تسهیلات لازم از طرف گمرک، بنادر و کشتیرانی در راستای توسعه گردشگری دریایی و شکوفایی بخش خصوصی را ضروری خواند و گفت: با توجه به آمادگی آستراخان باید مسیر گردشگری دریایی انزلی ـ آستارا ـ باکو ـ آستراخان اجرایی شود.
او به شرایط مناسب برای اجرایی کردن خط کشتیرانی مذکور اشاره کرد و گفت: احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان توسط گیلان فرصتی برای توسعه مناسبات است و می‌تواند ظرفیت مطلوبی برای بخش خصوصی دو کشور ایران و روسیه فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا