آذربایجاناخبار

جمیل حسنلی:انتصاب مهربان علیوا بعنوان معاون اول رئیس جمهوری برای دنیا خنده آور و برای کشور یک رویداد اسفناک بشمار می رود

جمیل حسنلی رئیس شورای ملی جمهوری آذربایجان انتخاب مهربان علیوا بعنوان معاون اول رئیس جمهور از سوی الهام علیف را برای دنیا خنده آور و برای کشور اسفناک توصیف نمود.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز جمیل حسنلی رئیس شورای ملی جمهوری آذربایجان در صحفه شخصی خود در فیس بوک در مورد انتشار خبر مبنی بر انتخاب مهربان علیوا بعنوان معاون اول رئیس جمهور آذربایجان نوشت؛ بنده زمانیکه که نماینده مجلس ملی آذربایجان بودم در مصاحبه ای در سال 2008 گفته بودم که آذربایجان کره شمالی را الگوی خود قرار داده و از آن الگو نیز تبعیت می کند ولی متاسفانه در آن مقطع کسی گفته های بنده را باور نداشت ولی هم اکنون با انتخاب مهربان علیوا بعنوان معاون اول رئیس جمهور آذربایجان می بینیم که پیش بینی بنده واقیعت داشته و هم اکنون نیز به وقوع پیوست.
وی در ادامه می نویسد اگر به تاریخ بنگریم می بینیم همان روش و راهی را که در حاکمیت کره شمالی رخ داده و هم اکنون نیز ادامه پیدا می کند حاکمیت آذربایجان براساس تصویب قوانین از سوی پارلمان این کشور در جهت تقویت سردمداران حکومت که در راس آن الهام علیف قرار دارد بدنبال حکومت ارثی بوده و سعی دارد با سنجیدن همه عوامل کشور را تحت سیطره خانوادگی خود قرار دهد.
جمیل حسنلی می گوید جای سوال دارد که چرا قوانینی در کشور وجود ندارد که با این گونه رفتارها برخورد و با ایجاد حکومت مورثی مقابله شود. در دنیا از زمان بوجود آمدن نهاد ریاست جمهوری این اولین بار است که رئیس جمهوری همسر خود را بعنوان معاون خود و آن نیز بعنوان معاون اول تعیین کرده باشد. این تصمیم رئیس جمهور برای دنیا یک امر مسخره آمیز و برای کشور یک رویداد اسفناک بشمار می آید.
رئیس شواری ملی آذربایجان با یادآوری حکومت محمدرضا شاه و نقش فرح در دولت وی گفت:اگرچه فرح در اداره حکومت محمدرضا شاه نقش اساسی را داشت ولی محمدرضا شاه به خود اجازه نداد که نقش وی را در حکومت بصورت رسمی اعلام و برای ویجایگاه دولتی در نظر بگیرد.
اگر در یک حکومتی که شعار جمهوریت از سوی سردمداران آن نواخته می شود و رئیس جمهور آن کشور همسر خود را بعنوان معاون اول خود انتخاب نماید در اصل فاتحه جمهوریت در آن خوانده شده است.
وی در پایان می نویسد اگرچه ممکن است این امر برای عده ای خنده دار و برای عده دیگر نیز ناراحت کننده باشد ولی این واقعیت کنونی حاکمیت جمهوری آذربایجان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا