آذربایجاناخباراردبیلایران

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در اردبیل: رئیس جمهور آذربایجان تأکید ویژه‌ای بر گسترش مناسبات با ایران دارد

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: رئیس جمهور آذربایجان تأکید ویژه‌ای بر گسترش مناسبات با ایران دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، شاهین مصطفی‌یف عصر امروز در جلسه مشترک با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار و نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشور جمهوری آذربایجان به روابط گرم و صمیمانه خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل بوده و برای ارتقای هر چه بیشتر آن تلاش می‌کند.

وی گفت: روسای جمهوری دو کشور در چند سال اخیر چندین بار با هم دیدار و بر گسترش مناسبات دوجانبه تاکید کرده‌اند و الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان توصیه‌های ویژه‌ای به دولتمردان آذری برای این منظور کرده است و بر این اساس هیئت بلندپایه جمهوری آذربایجان با هدف گسترش مناسبات مرزی با استان اردبیل به این استان سفر کرده و در دو روز کاری گسترش مناسبات و زمینه‌های همکاری را با این منطقه مرزی ایران بررسی خواهد کرد.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان تصریح کرد: باکو به استفاده از توان و قابلیت‌های مرزی دو کشور اهمیت داده و بر گسترش همکاری‌ها با استان‌های مرزی ایران تاکید دارد که امیدواریم با تحقق صددرصدی این اهداف بتوانیم به پیشرفت‌ها و توسعه‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دست یابیم.

مصطفی‌یف با اشاره به اتصال جمهوری در محاصره نخجوان از طریق استان اردبیل با خاک جمهوری آذربایجان بیان کرد: نخجوان برای ما مهم است و ما به نقش سازنده و برادرانه ایران در ایجاد ارتباط و پیوستگی دو بخش این کشور به خوبی واقف هستیم.

وی به زمینه‌های گسترش همکاری‌های استان اردبیل با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و اظهار کرد: دو طرف در زمینه‌های گردشگری، تجاری، سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی مشترک و مسائل فرهنگی امکان گسترش همکاری‌ها را دارند و در این سفر در این زمینه بین مقام‌های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی دو کشور مذاکره‌های لازم برای نیل به اهداف مشترک انجام خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به توافقنامه دو کشور در زمینه اتصال راه‌آهن جمهوری آذربایجان به شهر اصلاندوز استان اردبیل و ایجاد بندر خشک در منطقه اشاره کرد و افزود: در این سفر ضمن بازدید از منطقه موضوع امتداد راه‌آهن آذربایجان تا شهر اصلاندوز مورد بررسی کارشناسانه قرار خواهد گرفت.

مصطفی‌یف به دیدار هیئت آذری از سد خداآفرین که بر روی رودخانه ارس و به صورت مشترک در حال احداث است، گفت: فعالیتهای اقتصادی در این سد از جمله استفاده مشترک از آب و برق تولیدی زمینه همکاریهای اقتصادی جدیدی را برای دو کشور فراهم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا