آذربایجاناخباراردبیلایران

سفر وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به اردبیل

امروز هیئتی از مسئولین بلند پایه جمهوری آذربایجان متشکل از رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری و حقوق بشرجمهوری اسلامی ایران وجمهوری آذربایجان به همراه شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد کشور آذربایجان وارد ایران می‌شوند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان عنوان داشت: هدف از این سفر تقویت وگسترش روابط و همکاری بین دو کشور در عرصه‌های مختلف بوده و دیدارهای دو جانبه‌ای با مسئولین جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در جریان این سفر انجمن‌های مشترکی برای رونق کسب و کار در دو شهر ارومیه و اردبیل دایر خواهد شد؛ در این سفر هیئت دولت آذربایجانی با فعالیت مراکز صنعتی کشورمان نیز از نزدیک آشنا خواهند شد.
ایران و آذربایجان به عنوان دو همسایه و دو شریک اقتصادی همواره در صدد افزایش همکاری‌های خود در زمینه اقتصادی و سیاسی بوده‌اند؛ سفر وزیر اقتصاد این کشور می‌تواند نوید بخش این موضوع باشد که همکاری‌های بین دو کشور و حجم تجارت بین آنها افزایش یابد.
لازم به ذکر است که جمهوری آذربایجان با حجم مبادلات نزدیک به 600 میلیون دلار با کشورمان یازدهمین شریک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که با گسترش همکاری‌ها این ارقام می‌تواند بهبود یابد.
این کشور با جمعیت ده میلیون نفر و اقتصاد وابسته به نفت یکی از بهترین بازارهای نزدیک به ایران بوده و امکان سرمایه گذاری در بخش های مختلف برای جمهوری اسلامی ایران در آنجا وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا